2013. május 8., szerda

Teremtés - Állatok

Érdekes, hogy mostanában, amikor bibliai történeteket olvasunk, Zsófi azokat kéri, ahol valamilyen állatot lát. Mindegy, hogy kígyó, szamár vagy kedves galamb.
Persze tudom, hogy a gyerekek szeretik az állatokat. Nimród például teljesen extázisba jön, ha meglátja a macskánkat.
Ezért úgy döntöttem, hogy tanulásunknak, Bibliaismeretünkben egyik fontos része az lesz, hogy megkeressük azokat a történeteket, amelyekben állatok vannak. A szemléltető anyagokat én készítettem hozzá, de nem vagyok egy nagy rajzos. Csak szeretnék jól rajzolni.

Oda jutottam, hogy végigveszem vele az állatokat a Bibliából. Persze elsősorban azokat, amelyekhez történetek tartoznak, és amit meg tudok rajzolni :) Az emberek rajzolása ugyanis nem az erősségem. Úgyhogy ha oda eljutunk, azt nézzétek el nekem.

1. TEREMTÉS
Fotón ábrázolás:
 
Könyvből:

Először egy Gyermekbibliából elolvastuk az ehhez tartozó részt. Megbeszéltük, hogy milyen sok mindent teremtett nekünk Isten. De itt még nem vettük sorba a napokat (noha ahhoz is készítettem szemléltetőt, de azt később), csak kimondottan az állatokkal foglalkoztunk. Mivel Zsófi 3 éves, túl nagy figyelme hosszú ideig nincs. A bibliai történeteket nagyon szereti.
Aztán két feladatot csináltunk meg ma.

1. Megkerestük milyen állatokat találunk a képen, és kiszíneztük őket. 
Meg lehet beszélni a gyerekkel, hogy melyik él vízben, melyik a levegőben, melyik a földön (úgy is ábrázoltam).

 2. Itt kicsit a logikai gondolkodását próbáltam fejleszteni. A szép tájat, amit Isten megteremtett, adott állatokat is. Ki hol lakik? Az ilyesfajta feladatokat nagyon szereti Zsófi.


Terveim szerint folytatása következik. Persze ahhoz sok idő kellene, hogy rajzoljon az ember, de meglátjuk. Ezt most szívesen osztottam meg veletek, és mindazokkal, akiknek kisgyermeke van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése