2015. szeptember 19., szombat

Belejöttem,

 mint kiskutya az ugatásba...

Hát, lassan belejövök a hittanórákba én is... Kicsit nehezen indult, meg nem igazán láttam át az egész rendszert, de a szeptember mindig mindenhol nehezen indul, erre még emlékszem 10 évvel ezelőttről.
Persze, jó tanítani és újra gyerekek között lenni, de azért be kell vallanom, hogy eléggé izgultam és remegő szívvel tettem meg az első lépéseket. Egy idegen helyen, még akkor is, ha már 11 éve Mór az én városom is... újra belerázódni ... hát tényleg a torkomban dobogott a szívem.
Ráadásul - és tényleg nem akarom melodramatikus lenni -, de a mostani gyerekanyag merőben más, mint amikor én kezdtem és ahhoz képest is, amikor abbahagytam...

Szóval, tényleg bele kell jönni ebbe, mint a kiskutyának az ugatásba fog ez menni...
Ha mondhatom már az első konfliktusom is megvolt a nagyobb gyerekekkel (szerintem 7. osztályosok lehettek), mert azt gondolták, hogy ők vagányak és poénkodhatnak máson, de tévedtek :)

Zsófival elég könnyű együtt dolgozni. Bibliailag. Érdekes módon egyébkét, ha matekról vagy írásról, olvasásról van szó, akkor nagyon sokat vitázunk, de a bibliai történeteket nagyon szereti, és élvezi is, amiket készítünk. Végül is ez a cél, ha már kötelezővé tették a hittant, akkor örüljenek neki a gyerekek. Én nem hiszek abban az elvben, hogy te ötösre hiszel, és meg hármasra. Éppen ezért én személy szerint azt szoktam mondani, hogy nem hittant tanítok, hanem Bibliaismeretet. Mert a hitet nem lehet tanítani. Az lesz, vagy nem. Amellett döntök, vagy nem.

A másik csoport egy család.Egy családról van szó, akik Amerikában éltek, és aztán hazajöttek, és Mórtól nem messze telepedtek le, és adventista hittant kértek, lévén adventista család :) Ez ily egyszerű.
Kicsit nehezen indultunk el, mert nekik is szokni kellett a helyzetet, ráadásul volt, hogy betegek voltak, nem is ismertem meg mindenkit egyszerre, és egészen ideáig keresgettük egymást, meg próbáltunk közös nevezőre jutni.
A 3. osztályos kisfiú nagyon aranyos. Eredetileg úgy volt, hogy egyedül lesz, és nagyon jó vele beszélgetni, mert jó beszélőkéje is van, humora is van, érdekli is a téma, vagy legalábbis úgy csinál :), és jókat készítünk vele.
Ezeket:


Mivel angolul jól beszélő családról van szó, ezért lehet ilyesmiket is készíteni.
Jó, nem színeztük, de majd egyszer...

Időközben csatlakozott hozzá két nagyobb, negyedik osztályos testvére is, akiknek ugyan nem kötelező a hittan-oktatás, de a szülők szerették volna, így ők is bejönnek, és sokkal könnyebb dolgom lesz, mert 3 fő már tömeg :) És hatalmas dolgokat lehet alkotni és véghez vinni :)

A hetedikes lányok már nehezebb falat, hiszen lassan tinédzserek lesznek, inkább amolyan beszélgetősre vettem a dolgot, de mivel kiderült, hogy szeretnek rajzolni és alkotni (ahogy én), így velük is könnyebb dolgunk lesz. Velük Mózes életét kezdtük el, amit nagyon élvezek, mert Mózes az egyik kedvenc bibliai szereplőm. Már elkezdtünk egy Lapbookot, de még nem fejeztük be, majd a következő órán :)

Ám van egy fiam (a családból), aki kint született Amerikában, és bár 6. osztályos, nem igazán beszéli jól a nyelvet. Viszonylag sokat ért, de eléggé küzdünk. A szülei azt szeretnék, ha rendesen megtanulna magyarul, de tényleg nincs könnyű dolgunk. Úgyhogy elő kellett vennem a rég poros és fapados angolomat (sokat felejtettem az évek alatt, hiszen nem használtam), úgyhogy két nyelven tanulunk. Eléggé elfáradok az óra végére, de azért jó. Vele, mivel nem tudnánk bonyolult mondatokat értelmezni, a 2. osztályos hittankönyvet vesszük, mert abban egyszerű mondatok vannak, és kifejezések.
Úgyhogy lassan csak alakulunk...
Én mondjuk nagyon élvezem. A készülést is. Csak még nehéz megszokni fejben a dolgokat, meg átszervezni az életemet, de lassan belejövök.

Jut eszembe! Még készítettünk egy Teremtés-könyvet.
Kiszíneztük, kivágtuk, majd készítettünk egy kis könyvet, amibe szépen beleragasztottuk a köröket, megszámoztuk, hogy melyik nap mi történt, hogy rögzüljön a gyerekekben. Sosem baj, ha tudatosítják, hogy Isten 6 nap alatt teremtette a Földet, és a 7. nap, szombaton megpihent.
Fontosnak érzem megtanítani minél hamarabb a gyerekekkel ezt. Így is az iskola tele lesz evolucionista elméletekkel.
Na, ezért alapozom folyamatosan és egyfolytában és mindig a teremtést!

2 megjegyzés:

  1. Latom nem igazan erted az ateizmus lenyeget, de aranyos, hogy probalsz viccelodni vele. Kar, hogy felnottkent vagy ilyen hulye, hogy elhiszed a Bibliaban osszehordott sok hulyeseget es meg terjeszted is. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Klaudia!
      Köszönöm a bejegyzésedet, és a "kedves" szavaidat. Hidd el nekem, - talán a koromnál fogva is mondhatom, hogy értem az ateizmus lényegét.:) Ebben nőttem fel, a szüleim is ateisták, és sokan a baráti társaságomból. Mégsem jutott eszembe, hogy őket, csak azért, mert másképpen gondolkodnak, lehülyézzem vagy idiótának tituláljam. Szerintem mindenkinek joga van leírnia a véleményét.
      Ráadásul ez - ha jól tudom - egyenlőre még az én blogom, és nekem jogom van azt írni, amit gondolok, és amiben hiszek. És én Istenben hiszek, és lehet, hogy neked hülyeség, ami a Bibliában benne van, nekem fontos és értékes.
      Ha nem értessz vele egyet, nem kell olvasni a blogomat. Valószínűleg csak véletlenül tévedtél ide. Ha kritizálni szeretnéd, - ahhoz persze megvan a jogod, de azt lehet tisztelettel és más hozzáállással is megtenni.
      Szívesen veszem, ha kifejted nekem a véleményedet erről, mármint az ateizmus lényegéről, vagy a Bibliában összehordott hülyeségekről. Írhatsz az email-címemre (bal felső sarok a blogon).
      Egyetlen dolgot nem szeretek, az pedig az alpáriság, vagy a másik lenézése. Én sem vagyok tiszteletlen itt senkivel, nem is beszélek és nem is tanítom a gyerekeket arra, hogy azok legyenek.
      Lehet, hogy igazad van, és az iskolákba inkább a hit-és erkölcstan órák helyett illemtan órákat kellett volna tenni. A ti korosztályotokra inkább jobban ráférne. És ez most nem vicc volt!
      Azért szeretettel üdvözöllek, és várom a válaszod!

      Törlés