2017. február 19., vasárnap

Itthoni tanulás

Most, hogy Zsófia és Nimród is hosszú ideig itthon volt, én tanultam a gyerekeimmel. És bár élveztem, meg jó volt, azért azt kell mondjam, hogy nagyon rosszul csinálnám az otthonoktatást. Ezalatt az 1 hét alatt eléggé kiborultam. Nem igazán sikerült felvenni a fonalat, vagy nem is tudom... Jó, lehet fogni a betegségemre, meg sok minden másra... Mondjuk voltak részek benne, amiket nagyon élveztem, de alapvetően azt kell, hogy mondjam, NEM MEGY EZ NEKEM!
Nem is tudom, hogy hogy csináljátok ti, akik egyszerre tanítjátok a gyerekeiteket! Pedig azt gondoltam, hogy menne ez nekem... és lehet, hogy menne, ha szervezettebb lennék, esetleg átértékelném a sorrendet, vagy kicsit lazábban kezelném a dolgokat, mert én magam nem vagyok laza ember, ellenkezőleg! Szeretem, ha minden rendben, a terv szerint megy.
De most 1 hétig nem csináltam mást, csak rohangáltam egyik szobából be, a másikból ki. Az egyiknek bontást magyaráztam és 9-hez adást, a másikkal az igékről tanultunk (mindezt úgy, hogy én nagyon szeretem a magyar nyelvtant, a kedvenc tantárgyam volt és az is), de ki tudja, hogy a tanító nénije hogy tanítja, meg hogy megértette-e, ahogy én magyaráztam... Aztán jött a matek meg a római számok és az űrmérték...
Ehhez ezt rajzoltam neki, és felkerült a falra...
Andrea Kánya fényképe.
Nem mondom, hogy nem élveztem, és azt gondolom, hogy ha nem vagyok beteg, akkor sokkal kreatívabb lettem volna, mert élvezek új dolgokat kitalálni, de 38 fokos lázzal küzdve - a 3 gyerek és én is - elég döcögősre sikerült.

Nimród persze kérte az ő feladatát is, főleg a matekot oldotta meg gyorsan, írni nem annyira szeret sem olvasni. Persze ügyes abban is, és szép az írása is, ami azért meglepő, mert bal kezes, és kicsit aggódtam, hogy nem lesz ügyes, de az. Olvasni is jól olvas, csak nem viszi túlzásba.
De ha azt mondod neki, hogy olvasni kell, akkor megteszi. Mert szereti a szabályokat és be is tartja őket. Nimródnak fontosak a szabályok. Kiborul, ha nincsenek.

Élveztem, de ugyanakkor elfáradtam.
Úgyhogy most csak azt tudom mondani, hogy minden elismerésem és le a kalappal azok előtt, akik bátran bevállalják az otthonoktatást. Gratulálok nektek Anyukák!

1 megjegyzés:

  1. Ami stresszt okozott Neked ebben, na az pont hiányzik a gyakorlatban. Mert a gyakorlatban nem kell arra figyelni, a tanító hogy adná át, meg nem is meghatározott tempóban és témakörben kell haladni. Apropó mi is a tízes atlepeses összeadást és az igekotos ígéket nyomjuk.... Nem is az a fontos egyébként, mennyire kreatívan tanít valaki otthon, én se vagyok az. Nálunk inkább az önálló tanulás megtanulasa fontos. Adam pl segítség nélkül tanulta meg az írásbeli szorzast,a tízes atlepest is benne.

    VálaszTörlés