2017. május 2., kedd

KÁOSZBÓL NYUGALOMBA 15.

Az utóbbi időben sokat küzdök az idővel és az energiával. De ez nem meglepő, igaz? A tanévben a május a leghúzósabb időszak, mert nagyon sok minden történik egyszerre, és hirtelen és rohanni kell, több helyen lenni egyszerre....

Tudjátok, mire van leginkább szükségem? 
SZÉLCSENDRE.
Képtalálat a következőre: „szélcsend”
Nem vagyok egy nagy hajórajongó, - mondjuk elég keveset ültem rajta - de azt tudom, hogy ha nincs szél, akkor a hajó nem megy, hanem egy helyben áll. A hajósok nem szeretik, kivéve, ha lehorgonyoznak valahol - célirányosan - és ott töltenek egy kis időt.
Én alapvetően földpárti vagyok. Se a levegő, se a víz nem az a közeg, ahol jól érzem magam. Úgy értem, repülni sem szeretek. Milyen elégedetlen is vagyok!  De tényleg jobban szeretem a szárazföldet. Csak ez a hasonlat jutott az eszembe, hogy néha olyan jó lenne egy kis szélcsend az életemben. Egy darabig én is ellennék  a semmi közepén, de aztán azt hiszem, elkezdenék unatkozni.

Most is úgy gondolom, hogy az egyik legnagyobb dolog, amire az embernek szüksége van, az az öröm. Én alapvetően egy optimista ember vagyok, sok örömforrással, és keresem is azokat. 
Egy időben azt vettem észre, hogy elég negatív lettem. Ráült a lelkemre a kritika, a kritizálás, és elég rosszul reagáltam sok mindenre. 
Aztán úgy döntöttem, hogy az örömre fogok összpontosítani.
 
Lehet kérni imádságban Istent, hogy adjon nekem örömet újra és újra. Az apró örömökre kell koncentrálnom. Volt egy olyan időszak az életemben, amikor úgy éreztem, hogy nem vagyok örömteli, vesztettem az energiámból, a lelkesedésemből, a hozzáállásaimból...
És tudjátok mit? Isten hűséges, és ő betartja az ígéreteit. Pedig nagyon keveset imádkoztam. Jóval többet kellett volna, én tudom. De így is érzem, és tudom, hogy Isten csodálatos dolgokat tett az életemben!
Sok-sok öröm ért, és azóta nem vagyok annyira stresszes. Persze, sok mindenben az vagyok még mindig, de jobban látom az örömteli dolgokat, és ez sokkal, de sokkal fontosabb! Azt értettem meg, hogy mintha nem tűnnének fel az apró, egyszerű áldások nap, mint nap.

Hogyan működött ez nálam? 

1. Lassítottam. - Aki ismer, tudja, hogy én egy örökmozgó típus vagyok. Egy percre sem vagyok képes megülni a fenekem. Mindig ezer dolgot vállaltam el, mindenre mindig igent mondtam, mert úgy éreztem, hogy ez így helyes. Aztán persze rohantam az idő és a beosztásaim után.
Aztán megértettem, hogy lehet korlátozni a dolgokat. Lehet nemet mondani!
Ebben az évben írni sem írtam. - Ez nem jelenti azt, hogy nincs ötletem és témám, csak arra gondoltam, hogy most pihentetem. 
Meg kell értenem, hogy nem tudok mindent, és nem értek mindenhez. :)

2. Mindent dokumentálok. - Van egy családi naptárunk, ahová most már mindig mindent felírok, mert egyébként mindig mindent elfelejtek. A határidőnaplómba is beírom a dolgokat, de jó legalább 2 helyre felírni az eseményeket. Az egyik mindig nálam van, a másik a falon. 
Így egyébként tudom követni, hogy milyen programok vannak nálunk, és mikor hová kell menni. Ez mindenkinek (főleg nekem) jó. Itt is lehet áldásokat számolni. :)

3. Nem vagyok szuper woman. - Elfogadtam ezt a tény, és nincs is mit szépíteni ezen. Nem lehet tökéletes lenni, és én nem is vagyok. Nem baj, ha az ember lánya ad magának egy kis szünetet. Nem baj, ha azt mondják, hogy "mintha fáradt lennél". Lehetsz fáradt! A barátok és a család tiszteletben kell, hogy tartsa, hogy fáradt vagy, és hogy meg kell állnod. - Nekem ez a leállás most az úszás. Muszáj volt elmennem, hogy újra legyen energiám. És kinek mi az. Van akinek a sport, van akinek a séta, van akinek az alvás, van akinek a főzés, másnak egy süti... 

Szóval, higgyétek el: KELL EGY KIS SZÜNET! ADJ MAGADNAK!

Ezért nagyon fontos, hogy érezd az örömet az életedben. Ha úgy érzed, hogy elvesztetted az örömet, fontos, hogy újra megtaláld - MAGADNAK! Csak keresd meg azt az apróságot, ami ebben segít!
Én nem tudom, hogy mi ez a Te életedben, de azt nagyon tudom, hogy Isten nagyon szeret téged, és nagyon sok örömet ad neked!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése