2012. május 21., hétfő

Mindenféle elmaradásról

Nagyon sok elmaradásom van, tudom. Dániel könyvével kapcsolatban is, a Gyermekneveléssel kapcsolatban, meg sok-sok hír, gondolat kavarog a fejemben.
És persze, fogom pótolni, még egy kis türelmet kérek mindenkitől. Egyszerűen összecsaptak a hullámok felettem. Nagyon sok minden történt velünk. Betegség, időhiány, nehézségek, anyagi gondok...
Szóval ahogy a Biblia is mondja "az élet dolgai" elvették az energiámat.

Nevelési problémákkal is küzdök, mert minden nap azzal szembesülök, hogy bár oda vagyok a gyerekeimért, de csatákat vívunk ebben is, abban is, amabban is. Nem értem, hogy hogy is működnek a gyerekeim. Elbizonytalanodom, hogy jó anya vagyok-e, mert azon kapom magam, hogy türelmetlen vagyok, ideges, és néhány megnyilvánulásuk idegesít.
Nem akarok tökéletes szülőnek tűnni, mert nem vagyok. Küzdök azért, hogy ez ne így legyen, harcolok magammal - nem mindig én nyerek, hanem az Énem, és az nagyon rossz. Sokat kell még tanulnom, változnom.

Viszont van öröm is a sok gond között. Örömmel jelentem, hogy elkészült az ÁLLATOK A BIBLIÁBAN című anyagom. Pár nap, és nyomdába megy. El sem hiszem. Az első olyan munkám, amit én is rajzoltam, és meg kell mondjam, nagyon boldog vagyok. Már tervezem is a következőt. ...


Persze jó lenne, ha segítenétek is.
Írjátok meg nekem...
Javasoljatok nekem témákat ovisoknak. Annyira belejöttem!

Nem olyan régen megnéztem a Bakancslistát. Egyszer Zsuzsa írt erről. Akkor szerettem volna megnézni, de csak most sikerült. Kedves Zsuzsa, köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmemet. Nagyon jó film. JÓ, mondjuk és amúgy is szeretem Morgan Freemant, Jack Nicolson pedig fantasztikusan jó színész, tényleg jó párosítás. Utána persze én is azon gondolkodtam, hogy milyen lenne az én Bakancslistám. Túl sok minden nem jutott az eszembe, de egyszer biztosan írok egyet.

- Egy családi, franciaországi, párizsi út mindenképpen lenne benne.
- Meg egy olyan munka, amit szívesen csinálnék. Például, hogy kedvemre írhatnék gyerekanyagokat, taníthatnám a gyereknek a Bibliát, táborokat szervezhetnék...
Nincsenek nagy igényeim. De ennek a kettőnek nagyon örülnék.

Szeretnék én is ajánlani egy filmet Nektek. Gerald Depardieu a főszereplője, és az a címe: Nem beszélek zöldségeket. Nem keresztény, nem szól Istenről, Bibliáról, de tanít EMBERSÉGRŐL, IDŐSEK IRÁNTI TISZTELETRŐL, KULTÚRÁRÓL. Nagyszerű film.

Számomra egy csendes csodáról szól, mint Túrmezei Erzsébet versében. Germainről, egy bugyutácska, ügye-fogyott mackóról, aki éli a világát a maga egyszerű módján. Sörözik a barátaival, eteti a galambokat, gondozza a veteményeskertjét, és közben az anyja házának kertjében él egy lakókocsiban. Nehéz felfogású, lassú gondolkodású gyermek, akit mindig megaláztak, kinevettek, felnőttként is nehezen olvas, a bonyolult szavakkal gondjai vannak, és mégis, csodálatosan éli meg a napjait. Még szerelme is van. Szeretik is.
Pedig gyermekkora szeretetlenségben, megalázottságban, feleslegességben telt. Az anyja is nem kívánatos gyereknek tartja, egy véletlennek, egy pár perces kapcsolat maradékának. Így is bánik és beszél vele.
Germain csak akkor boldog, amikor a városka padján üldögélve etetheti a galambokat. Még neveket is ad nekik. Itt, ebben a különleges csodában találkozik Margueritte-tel (két t-vel), a törékeny, kedves tudóssal, aki szintén galambokat etet. Az irodalomról, könyvekről, olvasásról beszélgetnek, Margueritte felolvas Germainnek. Különleges kapcsolat alakul ki közöttük.



Nagyon különleges film. És Depardieu nagyon jó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése