2013. január 24., csütörtök

Az oviról

Nimród meggyógyult. Kialudta a betegséget.
Tegnap este elaludt fél 9-kor és ma reggel 8-kor kelt. És már olyan Nimródos. Láztalan és pörög, beszél és beszél folyamatosan. Teljes gyógyulás!
Zsófi a mamánál aludt, és a mama vitte oviba.
Néhány hete nagy Őm délutánra jár dolgozni, kivéve persze a pénteket, a szombat miatt. Csütörtökön este megérkezik, és pénteken hajnalban már megy. Úgyhogy ez egy fárasztó időszak, de sok tekintetben jobb.

Délelőtt folyamán sok mindent el tudunk intézni együtt. Én magam vezetek ugyan, de sokkal jobban szeretem, ha van sofőröm. Már nehezebben férek a kormányhoz - hasilag :)
Zsófi is csak délig van oviban, amit én személy szerint jobban szeretek, mert bár ő nem alszik, de neki is kell itthon pihennie minimum 1 órát. Utána játszunk, tanulunk, alkotunk együtt. Amikor 4-kor hazajön az oviból, akkor már nem igazán tudunk rendesen foglalkozni egymással.
Ráadásul jó hatással van Nimródra is. Ő is képes egy helyben ülni és színezni, gyurmázni, alkotni.

Az az igazság, hogy az ovival elégedett vagyok. Szerintem jó dolgokat csinálnak ott. Kreatívak az óvónénik, és jó ötletekkel jönnek haza. Zsófi szeret is járni.
Ráadásul egy szavunk sem lehet, mert megengedték, hogy bevigyük az ebédet, amit valljunk be, sok oviban nem díjaznak. Egyébként ez nem is értem, hogy miért van így.
Tetszik, hogy nem erőltetik a gyerekemre, nem mondják, hogy egyen húst, nem beszélik rá. Ez fontos nekünk is. Ha megtennék, akkor eljönnénk. Ez biztos!

A barátnőm, aki külföldön él, mondta, hogy náluk van lehetőség a választásra. Oviban is és iskolában is, ha egy család vega, akkor a gyerekekre nem erőltetik rá, az egyfajta étkezést. Tiszteletben tartva a szülői szabadságot és döntést.
Mondjuk tény, hogy kicsit fárasztóbb így minden napra főzni, de amikor az embernek elvei vannak... ugye...

Igazából elégedett vagyok, mert még a két év alatt nem hozott haza semmilyen csúnya szót, kifejezést, rendetlen viselkedést, vagy olyasmit, amitől az ember tart. Úgyhogy én tényleg pozitívan tudok csak az ovinkról nyilatkozni.
És persze hálás vagyok Istennek azért is, mert Zsófinak jó természete van, és nem ragadnak rá a butaságok.
Az oviban is bátran képviseli, hogy mi miért nem eszünk húst. És ez nagyon fontos a számomra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése