2018. április 3., kedd

Csokis-Karobos Tortaság

Ezt a sütit már néhányszor megcsináltam.
Pár éve, amikor a Tesókámék a Balatonon nyaraltak, és eljöttek hozzánk látogatóba, és az unokahúgunknak akkor volt a szülinapja, és gondoltam, gyorsan meglepem egy gyors tortával. És ez lett belőle. Azóta néhányszor már megsütöttem, ha egyszerű tortára vágytam, vagy csak gyorsan meg akartam valakit lepni.
Ő az:

Látjátok, milyen szép sárga a tésztája?
Nos, ez természetesen azért van, mert a mi, saját tyúkjaink adták ehhez az alapanyagot. A házi tojásnak nincs is párja.
Szóval, készítettem 6 tojásból egy piskótát, amolyan klasszikus formában.
Majd amíg hűlt, elkészítettem hozzá az öntetet.
1 liter tejben megfőztem 2 csokis pudingot, de figyeltem rá, hogy ne dermedjen meg, hanem jó folyós legyen. Amikor már majdnem jó lett, akkor tettem bele karobot, nem szitáltam át, hanem ahogy sikerült (azok a kis feketécske csomók azok). A karob kicsit keserűbb, így nem lesz olyan nagyon édes a sütemény. Én egyébként ezt használom kakaó helyett. A legtöbbször, MINDIG :)

Aztán középen elvágtam, és megkentem a belsejét ezzel az öntettel, majd a tetejére ráöntöttem a maradékot.
Igen rusztikusra sikeredett, de nagyon finom lett.
Biztosan fogok még csinálni ilyet...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése