2013. július 26., péntek

A világ legnagyobb fatemploma

Amikor megláttam ezt a képet egy újságban, rögtön Zsuzsa jutott az eszembe. :) Hogy mennyire szereti Finnországot.
Én véletlenül akadtam rá, mert szeretem nézegetni a házakat, templomokat, mindenféle épületeket. Ez is egyfajta mániám. Aztán utánanéztem, és kiderült, hogy ez egy különleges templom.
Egy kis finn faluban, Kerimakiban található ez a templom, amelyik fából készült, és a világon a legnagyobb. Mármint a legnagyobb fából készült templom a világon. A befogadóképessége 3000 fő, de a teljes kapacitása 5000. 45 méter hosszú, és 42 méter széles, 27 méter magas.
És ráadásul nem a mai kor vívmányai közé tartozik, hiszen 1847-ben lett felszentelve!!! Akkor egy hatalmas, asztalos csodának ítélték meg.
Minden jóban van valami rossz :( A templomban nincs fűtés, így csak a nyári hónapokban tartják az istentiszteleteket. Kivéve a karácsonyt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése