2011. január 4., kedd

Tanulunk mi is

Tanulunk. Vagyis amennyire egy 3 évessel lehet. Egy ideje már csináljuk. Nagyon nyitottak ebben a korban, és nagyon befogadó a kis agyuk, fejük. 
Pár napja felhívott egy cég, hogy tudnának ajánlani olyan lapokból álló anyagot, amivel a gyerekeim megtanulnák a színeket, formákat, állatokat stb. Mondtam, köszönöm, nem kérem, ezeket már tudja Zsófi, Nimród meg pedig később fogja megtanulni, és ahogy megtanultuk Zsófival, ugyanúgy fogja Nimród is.

Még most is azt mondom, hogy otthon tanítani a gyerekeket egy különleges élmény. Fantasztikus dolgokat csináltok ti, akik emellett tettétek le voksotokat. Nekem is egyfajta titkos vágyam volt ez mindig. Kicsit most is az. Most a vágyakba és a tényekbe nem mennék bele.
Általában még kint szeretünk tanulni. Most a hidegek miatt ez nehezebb volt. A leginkább a természetet szereti Zsófi, a szabadban lenni, megnézni a madarakat, a fákat, a virágokat, ilyenkor megállunk, és figyeljük őket, mi hogy néz ki, és megtanuljuk a nevét is. Igaz, nálunk környezetismeretből és biológiából nagy Őm a jobb, én nem sokra emlékszem iskolai tanulmányaimból (lévén humán beállítottságú), de a nyitvatermő fogalmát még nagyon tudom :) 
Persze jót tett az, hogy éveken keresztül sok órát helyettesítettem. 12 év van mögöttem úgy, hogy bár nem vagyok pedagógus végzettségű, nem volt olyan tantárgy, amit ne tanítottam volna. Mondjuk az énekóráim elég érdekes voltak, meg kell hagyni!

Szóval, igyekszem minden nap a figyelmének megfelelő időt tanulni vele. Ez olyan 15-20 perc, ami konkrétan a tanulásról szól. Beosztottam, hogy mi mindent tanulunk. Ebben van matematika, verstanulás, éneklés, beszélgetés (új fogalmak tanulása), rajzolás, gyurmázás, különféle kézműveskedés, főzés és sütés (a kenyérhez a hozzávalókat már ő rakja a gépbe és kapcsolja be a gépet) stb. Nincs konkrét "óravázlatom". Lehet, hogy kellene, de az ovis korosztályt most kezdem felfedezni.
Amiket használok, és amiket jónak tartok, azok leginkább olyan - én régi könyveim - amit most is lehet kapni, persze jóval drágábban. Én mindenesetre nagyon szeretem őket.





Tud már számolni Zsófi 10-ig mindenképpen. Egyszer játszottunk bújócskát vele, és számolt. 1,2,3,4,5,6,7,8,9, 20,30,40, 100... Csak néztem. Aztán megkérdeztem tőle ez hol hallotta. Mondta a Mirr-murrban :) Hát a régi mesék is értek és érnek valamit, nem igaz?


Mind a két könyv, ami látható Reich Károly rajzaival illusztráltak. Nem tudom tudtátok-e, (biztos) hogy 2010-ben ez a bélyeg lett Európa legszebbje.

Ez pedig az a könyv, amit szívesen használunk, mert mindenféle logikai feladat van benne.

Persze vannak más kedvencek is, de akkor miről fogok még írni?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése