2014. június 17., kedd

Orosz 5 - A szóbeli kezdő szakasz szójegyzéke (képekkel)

Ma nosztalgiáztam.
Én egykoron a "szockós" időkben orosz tagozatos diák voltam. Mi voltunk az első, kísérleti év, és elég jól sikerült. Mondjuk jó osztályunk is volt (állítólag mi voltunk az iskola legjobb osztálya - csak így szerényen), de ez látszott is, mert rendszeresen megnyertük a magatartási és szorgalmi versenyeket (néha engedtük az "ásokat" magunk elé), és persze a menetdalversenyeket, amelyeken olyan szépen meneteltünk, és énekeltünk...
Akkor nem annyira lelkesedtünk érte, de azóta nosztalgiává vált.
És bár jó oroszos csapat volt (ez kiderült a 25 éves osztálytalálkozónkon is), még tudtunk oroszul jelenteni, és felelevenítettünk néhány oroszos történetet, mondókát, verset... Jó volt.

Nekünk nem ilyen könyvünk volt, mert a tagozatosoknak valami másfajta, jó vastag volt, de én szerettem. 
Még most is, mert az orosz tanárom, aki az osztályfőnököm is volt, valahogy átragasztotta ránk a lelkesedést, és nem utáltuk, mert kötelező volt.
Bár tudom, hogy sokan igen, és lehet, hogy csak a saját nevemben kellene beszélnem :)

Én nem voltam kitűnő tanuló, amolyan átlagos képességű, de oroszból elég jó voltam, és szerettem is.
Ezért egy ideje már próbálom újra elővenni a régi tudásomat (kicsit máshogy), és közben azon szórakozom, hogy "Jé, ezt is tudom! Ezt is értem!" - Persze, sokat felejtettem már...

Aztán találtam egy blogot, ahová be-betérek. Sajnos nincs annyi időm, amennyit szeretnék rá, mert a gyerekek mellett kevés időm van az én kedvteléseimre, de azért néha adok időt magamnak :)
Erre mindenképpen.
A neten ezt találtam:




Ugye nektek is tetszik?
És ugye ti is emlékeztek ezekre a szavakra, kifejezésekre, hangulatokra?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése