2014. október 14., kedd

Mária és az Angyal találkozása

Ma a gyülekezetben én voltam a gyermektanító.
Egy új sorozatot kezdtünk el, amelynek az anyagát összeállítottam.
Rövidke kis anyag, (amiből majd reményeim szerint lesz egy nagyobb tanulmány :) ), de most ez így jó, gyülekezeti szinten.

Bibliai történet: Lukács 1,26-38
(A rajzok nem a saját rajzaim, mert azokat szeretném az esetleges kiadásra tartogatni :),
hanem az interneten találtam őket.)

Megbeszélni való kifejezések a történetben: Jegyes – Mária - József – Ács – Názáret – Jézus,

ÖTLETEK: 
  • Angyalok szerepe és feladata a Bibliában, és az evangéliumban, (és a végidőben):
  • Beszélgessünk a gyermekekkel az angyalokról, és arról a feladatról, melyet Istentől kaptak! Gábriel angyal különleges megbízást kapott az Úrtól. Lemehetett a földre, hogy megmondja Máriának, Ő lesz az Úr Jézus édesanyja. Hogy fogadta Mária ezt a hírt?
  • Képzeljük el:  „Mária egyedül volt a szobában, hirtelen ragyogó fény vette körül. Isten egy angyalt küldött, aki valami nagyon szépet mondott el neki...”. Beszéljük meg a gyerekekkel, hogy ők mit tennének vagy mondanának ilyen pillanatban!
  • Baba fog születni: 
  • Tegyük fel a gyerekeknek a következő kérdéseket: Örült édesanyád, amikor megtudta, hogy babát vár, és te aztán megszülettél? Miért találta azt nagyszerűnek? Hogy fogadta ezt édesapád?
  • Mondjuk el a gyerekeknek, hogy az  Jézusnak nem olyan édesapja volt, mint nekünk: apa, aki édesanyánkkal együtt lakik, akit láthatunk és akivel beszélhetünk. A mennyben lakó Úr Isten az Úr Jézus Atyja. És ha mi az Úr Jézushoz tartozunk, Õ a mi Atyánk is.
Segítséget itt találhattok:


Beszélgettünk a  képről, a hangulatról, Mária Isten szeretetéről, 
a fényről (megtanultuk, ráadás igeként: ÉN VAGYOK A VILÁG VILÁGOSSÁGA!, színeztünk, és énekeltünk is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése