2023. április 1., szombat

Saul, az első király

 

Ma a gyülekezetben a gyerekekkel Saul királyról tanultunk. A kisiskolásokhoz voltam beosztva, de úgy alakult, hogy velem volt mindenki. Igazán izgalmas úgy foglalkozást tartani, hogy kicsiktől kezdve a tinédzsereken át mindenki ott van. De én szeretem a kihívásokat. :)

Most, mivel sokan voltak,és sajnos nem jutott rá túl sok idő, nem olvastuk végig a bibliai történetet, de ha van rá idő, mondjuk több alkalom, akkor érdemes végigolvasni, és végigbeszélni, főleg nagyobbakkal. De mivel voltak még kicsik, nem tettem ezt.

Helyette megnéztük ezt a videót:

És közben beszélgettünk:

- Miért akart királyt magának Izrael? Miért nem volt jó nekik Isten? Hogyan gondolkodott a nép? Miért volt szomorú Sámuel és vajon Isten szomorú volt-e?

- Miért Saulra esett a választás? Mit jelent az, hogy Isten figyelme és gondoskodása mindenre kiterjed? Mit jelent ez ránk nézve? 

- Vannak-e olyanok, akik az osztályban (pl.) feltűnősködik? Szeretik-e az ilyen gyerekeket? Tényleg fontos-e kitűnni a többiek közül?  Ha igen, hogyan és mivel érdemes?  Mi az, ami ennél fontosabb? 

- Miért húzódott Saul a csomagok közé? Miért nem akarta megmutatni a népnek magát? 

Ezek után igyekeztem mindenkinek valamilyen feladatot adni. 

Szókereső, mert ezt a gyerekek mindig nagyon szeretik.

Mi nem illik a képre? Meg kell keresni, hogy mit hibázott a rajzoló. :)

És persze, hogy a Színező

Ui: Nézzétek el nekem nem vagyok egy nagy rajzos, de igyekszem. :)

Hasznájátok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése