2015. január 28., szerda

Az alvásról

Én eddig nem szerettem, de ma már szívesen alszok.
Ez egy nagyon fontos kép. Itt kezdtem el aludni délben a gyerekeimmel...
Nem mindig sikerült, de már most is előfordul, hogy Katával lefekszem délben, és jókat alszunk...



Zsófia itt 1 hónapos volt 
Az a helyzet és az igazság, hogy mostanában nehezen kelek. Nem tudom, hogy ti hogy vagytok vele, talán a korral jár, vagy a 3 gyerek :), mindenesetre az utóbbi időben, nehezebben indul a reggel. Még kb. 1 évvel ezelőtt is úgy volt, hogy megszólalt az ébresztőm, és már pattantam is ki az ágyból. Pörögtem rögtön. 
Nem volt szükségem kávéra ahhoz, hogy magamhoz térjek, egyszerűen bírtam az iramot... Kávét most sem iszom, de le kell ülnöm, és innom kell egy pohár teát, hogy beinduljon a napom :)
Sajnos mostanában kelek úgy, hogy fáradt vagyok... És nézek csak ki a fejemből, mint aki nincs ott.
Pedig az ébredés, a jó ébredés nagyon fontos.
Ha azt szeretnénk, hogy sikeres legyen az a napunk, hogy meg tudjunk valósítani sok mindent, azokat a dolgokat, amelyeket elterveztünk, akkor a jó alvásra is szükség van. Ezt csak az utóbbi időben értettem meg, és értem most is :) 
Volt egyszer egy főnököm, aki nem szeretett otthon lenni, az volt a jelmondata, "Mindenhol jó, csak otthon ne legyen az ember!" Amikor csak tehette és lehetősége volt rá, nem volt otthon. Pedig volt 3 gyereke, igaz már nagyok, egy lelkész, sőt esperes férje, de mégsem szeretett otthon lenni. És aludni sem szeretett. Saját elmondása szerint napi 3-4-5 órákat aludt. Ez néha-néha elfogadható...nálam is van, hogy 5 órát aludtam már, és amikor a gyerekek betegek, kevesebbet is alszunk, de ez esetben nem. Nem hiszem, hogy túl sok olyan sikeres (a világi értelemben vett sikeresre gondolok!!!) ember lenne a világban, aki napi 8 órát alszik, és mindent flottul, kipihenten végez a munkahelyén... Nem elsősorban az anyagi javakra gondolok. Hiszen azok az anyukák, akik otthon vannak, vagy fél állásban, esetleg otthonról dolgoznak, azok is lehetnek sikeresek. Csak nem tudom, hogy mennyire vagyunk kipihentek...???????
A saját részemről azt tapasztaltam, hogy ha korábban ébredek, akkor valahogy akkor sikerül egy nap jól, ha időben elmentem aludni és korán fel tudok kelni...
Hihetetlenül csodálatos nézni, ahogy alszanak... Ő Kata baba

  • Ha azt szeretnénk, hogy jó reggelünk legyen, és energiával telve ébredjünk, akkor le kell időben feküdnünk. Maximum fél 10!!! 
  • Tudom, hogy nehéz korán lefeküdni, mert annyi elvégzendő feladat vár ránk, meg amikor mindenki alszik és csend van, akkor olyan jó nekem :), akkor tudok egy kicsit lazítani, olvasgatni, netezni, írni... tudom és tudom... de mégis!!! Ha megszokja a szervezetünk, a testünk, minden másképpen működik. Tapasztalatból mondom! Így ha időben lefekszem, már 6-kor simán fel tudok kelni.
  • Az is tény, hogy általában egy anya jut el legutoljára az ágyba. Nálunk is. Etetés,  Fürdetés, Meseolvasás, Jó éjt puszi, apró viták a "éhes / szomjas vagyok, és pisilni kell" műsor megvívása, betakarás. (Nálunk mondjuk más a helyzet, mert Kata később megy aludni, ő többször alszik mostanában újra délután is, így este még nem álmos akkor, amikor aludni kell.) De ezután még kimész a konyhába, pakolsz kicsit, megnézed a kazánt, hogy minden rendben van-e, elköszönsz a kutyától, macskától, ... és már vége is a napnak. Persze attól is függ, hogy ezután megyek-e aludni, vagy még adok magamnak egy kis időt... 
  • Én már esténként nem rakodok és pakolok annyit, mint eddig. Rájöttem, hogy az energiám véges, és nem kell mindent mindig egyszerre megcsinálnom. 
  • Megértettem, hogy át lehet tenni egyik napról a másikra a feladatok megoldását. Nem frusztrálhat az, hogy ott maradt egy tányér vagy nincs összehajtogatva 1-2 ruha, esetleg a játékok nincsenek a helyükön mindig... Sokáig görcsöltem ezen, volt, hogy egész nap talpon voltam, és annyira fáradt lettem a nap folyamán, hogy önmagam számára is elviselhetetlen lettem. 
  • Itt kérek elnézést a rend- és tisztaságmániásoktól. Nem mondom, hogy nem fontos a rend, én is szeretem és törekszem rá, de a listámon nem az első helyen áll. Ha kell, inkább otthagyom a mosogatnivalót, és inkább játszom Katával, mert azt fontosabbnak érzem. Így értem ezt. De ha ideges vagyok, mert nem végzek azzal, amit elterveztem, akkor a családom látja, láthatja kárát.
  • Úgy hogy az lett az egyik új jelszavam: ADJ MAGADNAK KÉNYELMET!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése