2019. június 25., kedd

Mézes meggyes, avagy Férjfogó :)

Amikor Férj udvarolt nekem, már akkor tudtam, hogy nem édesszájú. De azt is tudtam, hogy a meggy az egyik kedvenc gyümölcse. Így amikor elutazott hozzám (Mór - Nyíregyháza távolság), mindig sütöttem neki valamit.
És ez lett az ún. kedvenc süti, amit azóta is Férjfogó meggyesnek hívunk.
Egy időben sokat sütöttem, aztán évekig nem.

De most a kezembe került a receptje, és gondoltam megosztom veletek.
Nagyon finom és nagyon gyorsan elkészíthető.

40 dkg liszt, 20 dkg porcukor, 2 egész tojás, 2 evőkanál langyos méz, 1 kávéskanál fahéj, 1 kávéskanál szódabikarbóna, 13 dkg Ráma.
Ezt összegyúrjuk.

Egyik felét kinyújtjuk és a tepsibe tesszük. Vékonyan bekenjük lekvárral, magozott meggyel és vagdalt dióval meghintjük, és a tészta másik felével berácsozzuk.
1 tojással lekenjük, és megsütjük.
A recept azt is javasolja, hogy Katica tortabevonóval (vagy bármilyennel) csorgassuk le. Én nem szoktam.
Nagyon finom!

4 megjegyzés: