2021. május 13., csütörtök

Moonlight - egy hármas alá sorozat

Az úgy van, hogy én nagy Jason Dohring-fan vagyok. Nem igazán ismert színész, de már írtam  róla többször is. Tudjátok, ő erősen tagja a 20-as listámnak, ahová igen ritkán kerül fel valaki. Nem is tudom miért. De Dohring ott van. Legelőször az egyik - azóta nagy kedvenc sorozatommá vált - Veronica Marsban láttam. Eredetileg csak mellékszereplőnek szánták, de aztán főszereplővé nőtte ki magát. Az utolsó évadot csak egyszer voltam hajlandó végignézni, mert ott buta módon megölték benne, amit azóta sem tudok megbocsátani. 

Az egyik macskámat is elneveztem róla. Mármint a filmbeli karakteréről.

Ami tény, hogy nem egy túl karakteres figura, és nem is egy de Niró, én mégis kedvelem. Mint embert is sokra tartom, mert családcentrikus, nem keveredett bele mindenféle hollywoodi botrányba, a középiskolai barátnőjét vette el feleségül, van két gyereke és van egy kis farmja, és még méheket is tart. 

Nem olyan régen találtam egy sorozatot, amiben ő volt az egyik szereplő, és gondoltam, megnézem. A másik szereplő Alex O'Loughin benne volt a Hawai Five 0-ba, amiről szintén tettem említést, de az egy olyan sorozat, amit még nem néztem végig, bár bírom az akciót. Egy idő után kifullad ebbe az ember. 

A történet röviden:

Mick St. John, aki helyes, sármos - és halhatatlan - magánnyomozóként dolgozik Los Angelesben. 60 évvel ezelőtt vámpírrá változott, és örökre 30 éves marad. A különleges képességeit - társaival ellentétben - arra használja, hogy védelmezze az embereket. Felbukkan a vonzó riporternő, Beth Turner az életében. 

És a történet ennyi kb. Szeretem a nyomozós filmeket, és ebben az esetben is erre számítottam. Alex O' nem a kedvenc színészeim egyike, de itt most tetszett, hogy itt még nem volt tele tetoválással. Ez  nálam alap, mármint, hogy nem szeretem az agyontetovált fickókat. Meg a nőket sem. 



Szóval, amikor évekkel ezelőtt kiderült számomra, hogy ez egy vámpíros sorozat, amit szintén nem szeretek, és nem is nézek, úgy döntöttem, hogy nem nézem meg. Tartottam is magam ehhez, de aztán valamiért kidobta nekem a rendszer, és úgy gondoltam, hogy belenézek. Mert gondoltam, ha valaki megkérdezi, hogy láttam-e már ilyet, akkor tudjam azt mondani, hogy igen, láttam. :) Na jó, nem számít nekem, hogy a társadalom hogy gondolkodik, főleg meg rólam, egyszerűen kíváncsi voltam. 

Aztán megnéztem. Ez nem egy vámpíros sorozat, közben pedig egy vámpíros sorozat. De azt gondoltam magamban, hogy vámpíros beütés nélkül lehetett volna belőle egy jó kis nyomozós-sorozat, de kell a hatásvadászat. Tény, ami tény, nem lett a kedvencem. Még Dohring miatt sem.

A vámpírság csak abban nyilvánul meg, hogy a főszereplő vért iszik (amit a hullaházból szerez a szintén vámpír barátjától), és gyorsan gyógyul. Nincs kereszt, fokhagyma, napfény általi halál és társaik. Még jó, hogy ezt rögtön az első két percben tisztázzák előttünk, így később nem érhet meglepetés. Ha ezt elvesszük, akkor egy átlagos sorozat marad, ami nem véletlen, hogy 1 évadot ért meg. 

Dohring egy gazdag, sok ezer éves vámpírt játszik benne, aki nagyon gazdag, és a főszereplő barátja. De minden mellett engem a legjobban a női főszereplő idegesített. Választhattak volna más nőt a szerepre, valahogy idegesítő volt számomra. 

Szóval, ez egy elég közepes, inkább 3-as alá sorozat. Megnéztem, csak és kizárólag Dohring miatt. De tudom, hogy játszott egy másik, hasonló típusú sorozatban, azt hiszem iZombie a címe, de ezt meg elvből nem nézem meg. Pedig ugyanaz jegyzi, aki a Veronica Marsot is, de azt nem lehet überelni. Nekem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése