2022. április 15., péntek

Szejtán

A kisfiam nagy kedvenc lett. Ha valakinél, hát nála az új étel bevezetése mindig izgalommal jár, mert nehezen dönt más ételek mellett, csak amit megszokott és amit szeret. De mivel szeret enni a maga furcsa módján, ti. nem eszik semmilyen gyümölcsöt és zöldséget sem nyersen, de főve szinte mindent, úgy éreztem, hogy megpróbálkozom. A szóját szereti, ezért gondoltam, hogy hátha találó lesz, és nyertem. Az egyik kedvence.

A szejtán nem más, mint búzasikér, azaz a gabona fehérjében gazdag része. A belőle készült étel kinézetre, állagra is nagyon hasonlít a húsra, valamint éppolyan arányban tartalmaz fehérjét. A szejtán felhasználása nagyon sokszínű, lényegében megegyezik a húséval: ugyanúgy lehet szeletelni, kockázni, kisütni, szafttal felfőzni, ezért tökéletes alternatíva a vegetáriánus és vegán konyhában. Ha a praktikus szempontjait nézzük, akkor pedig mindent összevetve, elkészítése sokkal gyorsabb, mint a hentesnél sorban állni, a húst hazavinni, kicsomagolni, megmosni, bontani és szeletelni.   

Én szejtánt nem készítek itthon, de tervben van. Bioboltban szoktam venni, de ezt is ritkán.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése