Nemzeti Csomagolástervezés Napja – május 7.
A Nemzeti Csomagolástervezés Napját minden évben május 7-én ünneplik. Ez egy különleges esemény, amely elismeri a csomagolástervezés mesterségét és az azokat alkotó tervező szakembereket. Arra ösztönzi az embereket, hogy értékeljék a csomagolástervezés művészetét, amely a modern marketing nagyon fontos tényezőjévé vált. Az értékesítésben a vásárlók a csomagolástervezés alapján értékelik a terméket. Ez az egyetlen tevékenység a világon, ahol a híres „ne ítélj meg egy könyvet a borítója alapján” mondást teljesen figyelmen kívül hagyják.
Az 1800-as évek végéig a csomagolóedények drágák voltak. Leginkább luxuscikkek, például ékszerek vagy prémium élelmiszerek számára voltak fenntartva. Ezek a csomagolóeszközök nem voltak eldobható cikkek. Végül néhány gyártó felismerte a lehetőséget az „utánhasználat” népszerűsítésében. A Dixie Queen cég elkezdte a lyukasztott dohánydobozait piknikkosarakra (és később uzsonnásdobozokra) hasonlítani. A nevét a fém „kosárra” bélyegezték, és ezek a termékek az 1900-as évek elejéig népszerűek maradtak.
A kettős felhasználású csomagolások 19. század végi térnyerése a márkás fogyasztói csomagolások legkorábbi példáit mutatja be. A hagyomány ma is folytatódik, számos példa mellett a fogyasztók újrahasznosítható, márkás táskákat használnak kedvenc élelmiszerboltjaikból.
1817-ben találták fel az első papírkarton dobozt. Ez egy briliáns újítás volt, amely a papírzacskók kereskedelmi gyártásához vezetett Angliában. A papírzacskók első kereskedelmi gyártása Angliában 1844-ben történt.
Francis Wolle, egy amerikai férfi, 1852-ben találta fel a zacskógyártó gépet, amely végül utat nyitott a ma használt ragasztott papírzacskók számára. 1890-ben a NABISCO alkotta meg az első márkás fogyasztói csomagolást.
A Nemzeti Csomagolástervezési Napot 2015-ben alapította a Design Packaging, hogy felhívja a figyelmet a csomagolástervezésre, a megjelenítésre és annak szerepére egy termék márkájában.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése