2010. október 29., péntek

Kilófaló Road Show

Említettem már többször Judit barátnőm oldalát és könyveit. Juditot évek, évtizedek óta ismerem. Még kamaszodó korunkban kezdünk levelezni minket érintő és szerintünk nagyon fontos dolgokról. Ma is azok. A  levelezésünk leglényege jó Istenről szólt, a megélt tapasztalatokról, a bibliai felfedezésekről, hogy hogyan változott meg az életünk mellette és vele. Küzdelmeinkről, harcainkról, de magasságba szárnyaló élményeinkről.
Aztán ahogy alakult az életünk úgy változtunk mi is. Ami nem változott, az az egymáshoz való ragaszkodás és a kitartás a barátságban. Én úgy érzem, hogy nagyon hasonlóan gondolkodtunk mindig is és most is így van ez. Mindketten vágytunk családra, gyerekekre, boldogságra, és Isten megadta mindkettőnknek. Ő 3 gyönyörű gyermek édesanyja, csak az ő babái már nagyok. Jóval nagyobbak. Én 2 gyermek anyukájaként élvezem az édesanyai feladatokat. Ám levelezésünk mélysége ma már kicsit másról szól. 
Isten persze fontos, és "beszélünk" is erről, de napi szinten a gyermeknevelés, a megélhetés és a háztartás  jelenti a levelezésünk mélyrehatóságát. 
Persze rohanunk. Ő is, én is. De érdekes módon egy új közös szenvedélyünk van, vagy megmaradt, az írás. Ő egy nagyon tehetséges, sokoldalú és ügyes nő. Mindig büszke voltam és vagyok arra, hogy ismerhetem és a barátja vagyok. Hihetetlen adottsága van arra, hogy csodálatos ételeket alkosson.
Tényleg elmondhatom, hogy az évek alatt úgy ismertem meg, aki nagyon tud küzdeni, és hatalmas akarat van benne. Ez alatt az idő alatt nagyon sokszor küzdött a súlyával, fogyókúrázott, koplalt. Fontos volt neki, hogy jól nézzen ki. És megvalósította az álmát. Fogyott. Könyvei jelentek meg, melyekben általunk kedvelt, finomabbnál finomabb süteményeket alkotott életmódváltóknak és cukorbetegeknek. 

Tegnap, volt szerencsém és élményem abban, hogy találkoztunk. Mert bár furcsa lehet, de az évek alatt egyszer találkozunk. Levelezéseinkben azonban annyira egyek voltunk hasonló nézetekkel, hogy vallom, nem kell összejárni ahhoz, hogy valaki ismerje a lelked és a szíved gondolatait. 
Fehérváron volt. Itt kezdve a "Kilófaló Road Show"-ját, és persze mi elmentünk. Nagyon örültünk egymásnak. Igaz, hogy én magam nem fogyózom - bár mostanában én magam is szembesültem "anyamedvei" méreteimmel, de  még szoptatás alatt nem kezdek bele semmibe. Számomra az első a baba, aztán majd én is alakulhatok.  Nagy Őm így is szeret :) Mondta. 
Szóval elmentünk családostól és jó volt, örültünk egymásnak. Én végigettem az összes sütijét. 
Függetlenül attól, hogy nem fogyózom az egészséges életmód híve vagyok. Nem eszem húst, és ha lehetséges én is szívesebben készítek teljesőrlésű lisztből kenyeret meg mindenféle süteményt, meg mi is minimális fehér cukrot használunk, szóval nagyon pártolom és nagyon népszerűsítem őt és a dolgait. Néhány dolgot már én is kipróbáltam, és higgyétek el, nincs különbség az ízek között.
A 3. kötetet pedig, amiben finom kelt tészták lesznek, kimondottan várom, mert nálunk az nagyon népszerű.

Mi vagyunk. Csak nekem sikerült elbújnom a kisfiam mögé.

Egy ideje annyira édesség-ehetnékem van, hogy csak na.
Szerintem mindenkinek van egy Julia Child-ja. Nekem Horváth Ilona ilyen, főleg, ha süteményekről van szó. Egy nagyon régi recepteskönyv, amely ma már darabokban van, de ezt használom, mert nagyon praktikus, egyszerű és nem fogalmaz bonyolultan. Ja, és megtalálhatóak a hozzávalók a konyhámban. Ez nekem fontos.


Mákos süti - ennyit tudtam megmenteni a fotózáshoz :)

A BUKTA - az új kedvenc
A bukta receptjét itt találtam, amiért Maimoninak nagyon hálás vagyok. Mindig is szerettem a buktát.
Ezt a sógorom kedvéért sütöttem, aki sajnos nem igazán áll szóba semmivel, ami egészséges. Ha valami az, akkor inkább nem eszik belőle.
Ma kicsit továbbfejlesztettem. Úgy értem, hogy én mindig teljes őrlésű lisztet használok, és így tönkölyliszttel készült és növényi tejjel. Így is nagyon finom lett. Azt már sajnos nem tudtam lefotózni, nem volt rá időm.
És aztán még készítettem egy adag csokispudingot meggyel díszítve. 

Ha van valakinek valamilyen finom, gyorsan elkészíthető meggyes sütis receptje, legyen szíves lepjen meg vele. Nagy Őm nem édesszájú, de minden, ami meggyes, azért oda van. Én meg érte, és hát ugye mindent megtesz az ember azért - azokért, akit, akiket szeret :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése