2024. február 15., csütörtök

#272. Hóvirág-mánia

Az egyik kedvenc "téli" virágom. Mert bár szeretem a telet, de ha meglátom, akkor tudom, hogy jön a tavasz. Vagy közeleg. 

Többször ültettünk már, de valamiért nem maradt meg. Pedig nem kevertük össze a medvehagymával. :) De annyira kedves virág, nem? Egyszerű és különleges. Nekem az. 

Találtam egy aranyos kis verset is a hóvirágról:


Gazdag Erzsi: A hóvirág éneke

 Kinyílott a hóvirág,
Vidámabb lett a világ …
Itt a tavasz, megy a tél,
Kis magban a csíra kél.
Szikrázik a napsugár,
Nyakát nyújtja a gúnár,
Táncot jár a víz fodra,
Tavaszi szél forgatja.
Itt a tavasz, gyerekek,
Kacagnak a verebek.

 

A hóvirág (Galanthus) az amarilliszfélék talán legismertebb növénynemzetsége. 16 fajuk él, melyek a Balkántól a Kaszpi-tóig találhatók meg. Közülük a legkülönlegesebb faj Görögországban él s októberben virágzik. Magyarországon három faj fordul elő, a kertekben ültetett pompás és redőslevelű hóvirág, valamint az őshonos kikeleti hóvirág.

ITT még olvashattok érdekességet erről a gyönyörű virágról.  

Ezt a dalt meg találtam róla:

 

Itt meg néhány fotó, ami úgy tetszik nekem. És még tudnék néhányat iderakni, mert ebből sohasem elég.


Ez a festmény gyönyörű, és annyira szeretnék ilyet festeni. Bárcsak lenne időm...


Nem annyira vagyok virágos. Mármint szeretem őket, de nem várom, hogy a Férjem a vázámba mindig hozzon. A kertben meg a természetben szeretem őket. Úgyhogy mindig nagyon jó, amikor megjelenik ez a kedves, gyönyörű virág. 
A legjobban az erdőben szeretem. Amilyen gyönyörű, olyan egyszerű.
 
A fotók az internetről valók. 
 
Fantasztikus!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése