2015. október 21., szerda

Miért is szeretem az őszt?

Az a nagy igazság, hogy nagyon szeretem az őszt, de nem szeretem azt a fílinget, ami körbe veszi. Gondolok itt a Halloweenre meg a Halottak Napjára, meg a Mindenszentekre. Nem szeretem a halállal való játékot és ijesztgetéseket. Ha már valaki a halottaira akar / szeretne emlékezni, tegye meg a maga csendességében és szívében :) 
Mi nem készítünk itthon tököt (maximum jól megesszük a sütőtököt) és töklámpást, és nem járjuk sorba a házakat cukorkáért. Nem igazán kedvelem ennek az amerikai ünnepnek ezt az áthozott akármijét. Nem is tudom... szokás, mánia... Magyarkodó sem vagyok, de azért igazság van abban, hogy ez azért ne!!!

De van azért néhány dolog, amit szeretek. Mármint az őszben, vagy legalábbis nagyon tetszik.

 

Szeretem 
  • a színeit, 
  • a hangulatát, 
  • az esőt és a gumicsizmát (ami nekem még mindig nincs!), 
  • szeretem a tököket, de nem a dísztököket, mert az is látványos, de nem megehető (ó, mily prózai vagyok!), 
  • szeretem a kályhában duruzsuló tüzet, 
  • melegben ébredni,
  • a meleg, vastag takarókat, amelyekben össze lehet bújni Férjjel és a gyerekekkel,
  • a gyertyákat, mert ilyenkor olyan romantikus hangulatot áraszt számomra,
  • az őszi terméseket - gesztenyét szedünk mindig, de makkot is úgy szeretnék néha, de ezt olyan nehéz erre találni,
  • a szép esernyőket,
  • ahogy hullik a falevél a fáról
  • az almát ilyenkor nagy mennyiségben (leginkább sütemény formájában),
  • a vastag harisnyát és a vastag szoknyát (ősztől télig csak vastag harisnyában és szoknyában járok, másban fázok :) )
  • a piros színt, amit egyébként nem szeretek, de ilyenkor gyönyörű a narancssárgával együtt...
  • avarban ugrálni (persze, amikor az száraz és nem vizes),
  • szőlőt enni,
  • pattogatott kukoricát enni,
  • ilyenkor szoktam néha-néha kakaót vagy forró csokit inni,
  • sütőtököt a sütőben megsütni, és Zsófia lányommal sokat enni belőle :)
  • elő lehet venni a vastag kabátot és sálat, sapkákat (kedvenceim),
  • mindenféle őszi alkotást készíteni...
  • JA, ÉS MERT ILYENKOR VAN A HÁZASSÁGI ÉVFORDULÓNK!!!

És nektek?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése