2018. december 18., kedd

Vegán muffin

Ugye mondtam már, hogy mi nagy muffinosok vagyunk. Gyorsan elkészíthető és hatalmas élményt tud nyújtani :)

Karácsonyra mindig jó ötlet szerintem!
Édes Férjnek a meggyes a kedvence (mindenben a meggyes a kedvence), de én szeretek újítani és kipróbálni dolgokat. 
Ez a muffin vegán főzőkörre készült. Itt, a mi kis városunkban tartunk vegán főzőkört. Mivel édes szájú vagyok én ezt nagyon szívesen vállaltam ezt a feladatot.



Szedres muffin, ahogy én készítem:
1 csésze teljesőrlésű tönkölylisztet, fél csésze zabpelyhet, fél csésze müzlit - én a Lidl-et szoktam (de lehet 1 csésze zabpehely csak), én szeretem a müzlit is :), fél csésze őrölt mandulát vagy mogyorót , 1  csomag sütőport összekeverek. Lehet még beletenni fahéjat, de én igazából az almáshoz szoktam, mert ahhoz jobban illik. A száraz alapanyagokhoz hozzáteszek 4-5-6 evőkanál mézet. Ha szedret teszünk bele és jobban szeretjük az édes ízt, akkor több kell bele. Lehet egyébként barna cukrot vagy nyírfacukrot, édesítőszert is használni. Aztán öntök bele gabonatejet. Nem szoktam megvenni a bioboltokban, mert ott drága, már mint az, ami dobozban van, szerintem az luxus annyiért. Lehet porokat kapni (ez valamivel olcsóbb), azt szoktam elkészíteni vízzel, teljesen tejszerű lesz. (Én amúgy sem szeretem a tejet. Aztán még rakok bele olajat is, kb. a bögre negyedét, vagy kicsit többet. Aztán összekeverem, és a végén belerakom a szedret. Kiolajozom a muffinsütőt (szilikonosat nem kell) - és megsütöm 170 fokon, kb. 15-20 perc.

Mellette az almás, amit nagyon szeretek, lévén szabolcsi lány :)


Azt, hogy miből mennyi kell pontosan nem tudom, úgyhogy a hasamra ütök. Kb. 30-35 dkg liszt kell hozzá (én ha lehet tönkölylisztet használok), vállalva a kockázatot, hogy a sógorom nem eszik belőle, mert túl egészséges. A sógoromat nagyon szeretem ettől függetlenül, és szoktam neki olyan sütit is csinálni, ami nem egészséges, hanem kalóriabomba, mint a lenti csokis, de erről majd később.Fél csomag sütőpor, kis só, fahéj - és összekeverjük.

2 almát kimagozok és apróra vágom. Persze lehet reszelni is, csak az macerás.  15 dkg növényi vajat, bár én engedékenyebb vagyok, Rámát használok :) és ugyanannyi barnacukrot (15 dkg) kikeverek. Ez az egy, amire figyelek. Mi nagyon kevés finomított cukrot fogyasztunk, ha lehet akkor barnát használok helyette vagy gyümölcscukrot. Ezek kicsit drágábbak, de mégis egészségesebbek. Inkább erre adok ki egy kicsivel több pénzt, mint gyógyszerekre.


Miután habosra kikevertem, hozzáadom a lisztes keveréket, majd beleöntök egy kis gyümölcslét vagy befőttlevet, ami van itthon, rakok bele 2 dl növényi tejet, de ezt is mutatja a tésztája, hogy mennyi kell bele. Beleforgatom az almát, majd megsütöm 180 fokon kb. 35 percig. Nagyon finom!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése