2022. február 7., hétfő

Sorozatajánló - Reacher

Ugye emlékeztek, mert már sokszor elmondtam, hogy én személy szerint nagy Jack Reacher rajongó vagyok. Lee Child könyvei alapján kedveltem meg Reacher karakterét. 

Adva van egy nagydarab, széles vállú, kemény fickó, aki csak úgy barangol az utakon. Van, ahová busszal megy, van, amikor stoppol. Ha megtetszik neki egy város neve, ott leszáll a vonatról, vagy valaki beszél neki egy helyről, odamegy, és megnézi. Amolyan csavargó életmódot folytat. És mégis, ahová megy, ott mindig történik valami. Mindig valamilyen izgalmas. És nagyon szeretem olvasni Child-regényeit. 


Aztán megjelent két film Tom Cruissal, akit alapvetően kedvelek, de mindig úgy éreztem, hogy elég nagy hiányérzetem van, hiszen Jack Reacher egy 191 centis, 110 kilós fickó, amit ugye Cruiseról nem mondhatunk el, akárhogy fotózzák vagy filmezik. Ezért örültem, amikor azt mondta Child, hogy:

 "Nagyon élveztem Cruise-zal dolgozni. Ő egy nagyon-nagyon kedves srác. Jól szórakoztunk. De végül is az olvasóknak van igazuk. Reacher mérete nagyon-nagyon fontos, és nagyban  hozzájárul ahhoz, hogy kicsoda… Úgyhogy úgy döntöttem, hogy nem lesz több film Tom Cruise-zal. Ehelyett a Netflixre vagy valami hasonlóra visszük. Hosszú formátumú streaming televízió, teljesen új színésszel. Újraindítjuk és újrakezdjük, és megpróbáljuk megtalálni a tökéletes srácot."

Tartalom:

Jack Reacher katonai nyomozóként kemény iskolát járt ki az amerikai hadseregben, és a Szovjetunió összeomlását követő leépítések során őt is leszerelik. Egyelőre élvezi a szabadságot, bejárja Amerikát, és a Georgia állambeli Margrave városkánál csak találomra száll le a távolsági buszról, mert eszébe jut, hogy állítólag itt ölték meg valamikor a nagy bluesénekest, Blind Blake-et. Még be sem fejezi a reggelijét, amikor gyilkosság vádjával letartóztatják. Tisztázza magát és bekapcsolódik a nyomozásba is. A gyilkosság áldozata a pénzügyminisztérium főszakértője, aki, mint kiderül, azért szaglászott errefelé, mert ide vezetnek az évszázad legnagyobb pénzhamisításának szálai…

Nos, hogy megtalálták a tökéletes srácot, azt nem tudom. De aztán megnéztem a sorozatot. És nekem tetszett. Klasszissal jobb volt, mint a Cruise-os, még hitelesebb is.

Alan Ritchon nem egy Oscar-díjas színészóriás. De ez a szerep egész jól áll neki. És lehet, hogy hatásvadász, mert ekkora ember, meg minden, de ha olvastál egy Reacher könyvet, és én olvastam :), akkor el tudod fogadni, hogy ide kell egy szép nagy ember. Malcolm Goodwint pedig sokáig nem tudtam hova tenni, aztán eszembe jutott, hogy már írtam egy sorozatról, amiben benne volt.


Összességében nézhető volt, bár meg kell mondjam, hogy a könyvhöz képest egy-egy verekedős jelenet durvább volt, de hát ez a mozi, tévé világa...

 

Ha bírjátok az ilyesmit, akkor ajánlom. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése