2023. február 8., szerda

#53. Amikor már régóta szeretnél sütni, de csak most van rá időd...

Nagyon régen sütöttem, mert soha nem volt időm, és mindig rohanni kell valahová. Amikor meg itthon vagyok, akkor másra kell az idő. A főzésre, ami muszáj. De most úgy alakult, hogy pár napot itthon voltunk Katával. 

És ma reggel arra ébredtem, hogy úgy sütnék valamit! Már egy ideje zsongott a fejemben, hogy úgy ennék egy kis Kossuth-kiflit.

Hozzávalók / 22x30 cm-es tepsi:

  • 20 dkg puha vaj,  
  • 20 dkg cukor
  • 20 dkg liszt
  • 4 tojás
  • fél csomag sütőpor
  • 1 teáskanál vanília kivonat
  • 3 evőkanál baracklekvár
  • 15 dkg durvára vágott dió

Elkészítés:

  • A tojásokat szétválasztom, a fehérjét pici sóval keményre felverem. A vajat a cukorral, vaníliával kikeverem, majd hozzáadom a tojássárgákat és alaposan elkeverem.
  • A sárgájás masszát fellazítom a fehérjével, és két részletben beleszitálom a lisztet a sütőporral együtt. 22x30 cm-es tepsibe sütőpapírt helyezek, egyenletesen elkenem rajta a masszát.
  • Tetejét habkártyával simára húzom és rákenem a baracklekvárt. Rászórom a diót és 180°C-ra előmelegített sütőben kb 20 percig sütöm. Tűpróbával ellenőrzöm. Ha kihűlt, egy nagyobb pogácsa szaggatóval vagy pohárral kifli formákat szaggatok. Megszórtam porcukorral.
Aztán még egy kis pogácsát is sütöttem mellé. 
Mindenki nagy örömére. 

Fantasztikus!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése