2016. június 27., hétfő

Játszani kell és minden oké!!!

Ma ez a dal jutott az eszembe...
Valamikor nagy Első Emelet rajongó voltam. (Azt hiszem, most ha kimegyek a konyhába, kicsit Emeletet fogok hallgatni. :) )
De nem emiatt terveztem írni.
Itt a nyári szünet, és az ember gyermekeit le kell kötni. Mert hosszú úgy a 2 hónap, hogy csak a tévé előtt üljenek. Én nem szoktam, bár néha nézünk mesét, mert mi is szeretjük Férjjel.
A kedvenc mesénk egy nagyon aranyos, vicces mese, szinte rajongók vagyunk Férjjel. Jobban, mint a gyerekek. Annyit lehet nevetni rajta. És Náray Erika, mint Szilva dadus, szenzációs... Különleges humora van, és az sem igazán zavar, hogy tündérek meg manók, vannak benne, akik varázsolnak. Szerintem vicces.
 De nagyon jó játékok vannak, amivel le lehet kötni a gyerekeket. És persze lehet azt mondani, hogy a számítógépes játékok között is van, ami jó, ami fejleszti őket, én nem vagyok azok ellen, ha módjával és ésszel használják. Szerintem olyan világban élünk, ahol a gyerekeknek tudni kell ezeket kezelni. Akármennyire nem helyesli a világ a számítógépezést.

Néhány játékötletet szeretnék mutatni, amit mi szeretünk, és ami a kedvencünk:

1. KEDVENC JÁTÉK: DOBBLE

A Dobble kártyajáték nagyon egyszerű, a kör alakú kártyákon meg kell találni a megfelelő párokat, lehetőleg minél gyorsabban. Minden kártyán csak egy kép egyezik, ezért a játék nagyon jól fejleszti a megfigyelő képességet, és a reflexeket! A játék ötféle változatban játszható.

 

2. A másik nagy kedvenc a ZINGO.
Minden, ami Zingo!, - mondják a gyerekeim! Nagyon sokat játszanak ezzel a játékkal. Azért is praktikus, mert hordozható is.
Rázd meg a kisautót, és nézd meg, hogy a benne rejlő két kocka képe egyezik-e a feladványkártyád képével! Ha igen, akkor a lámpát átfordíthatod - a cél az, hogy minél előbb átfordítsd az összes mezőt! A Zingo egy gyors, szórakoztató párosító játék. Nagyszerű időtöltés azoknak, akik még nem tudnak olvasni, és azoknak is, akik már tudnak, mert a játékhoz a képek és a leírt szavak egyaránt használhatóak.
(Mi angolul is tanulunk menet közben.)

 A 3. KEDVENC PEDIG A KITALÁLÓSDI JÁTÉK.
Kérdezz ügyesen és te lehetsz a nyertes! A játékosok egymásnak 1-1 kérdést tesznek fel. Ha biztos vagy a kitalálandó figurában rákérdezhetsz, de ha elhibázod elveszted a partit, és az ellenfeled győz!
Katával próbálkozunk ezzel, mert elég nehezen tud megülni egy helyben, de mivel állatok vannak rajta, és azokat szereti, így könnyebb. Lábakat számolunk, beszélgetünk az állatokról, tudatosítjuk az élő-élettelen fogalmát. :)

 
 
 Nektek is van családi kedvenc társasotok?
Osszátok meg velem, velünk, hogy mik azok!
Jó nyarat, jó játékot!

4 megjegyzés:

  1. Nálunk a sakk hódít! Gazdálkodj okosan, horgászatos kártyajáték. És a regény felolvasások! Bálint Ágnes, Berg Judit nagy felfedezettje a nyárnak. Napi másfél órában olvasom fel a könyveiket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A sakkot Nimród is szereti, de én nem játszom jól, simán megver. A Gazdálkodj okosan nálunk is megy, de az elvittük a mamához, mert Kata mellett nem igazán lehet apró dolgokkal vagy darabokkal játszani, szétszedi, eltépi... elég nehéz eset a gyerek :)
      Azért viszont "szent irigységem" van, hogy ennyit olvastok. Zsófia nem szeret olvasni, esténként én szoktam, de ez is olyan más, mert Nimródot leginkább a bibliai jellegű történetek érdeklik, meg a Mézes Mesék (létezik egy ilyen nevű blog, már említettem). Zsófi ellenben nehéz eset, nem igazán érdekli semmi, sokat küzdünk. Olvastunk Jeronimo Stiltont, ami úgy-ahogy bejött, de gondoltam, hogy bevetek én is mást. Meglátjuk. Azért köszönöm az ötletet.

      Törlés
  2. Judit jászberényi születésű, ismerjük a családját. 😃 A könyvét még nem láttam.
    Nekünk Bálint Ágnes olyan hihetetlen találat, szinte arról ír konkrétan a könyveiben, ami velünk is megtörtént.
    Hogy kis keszeget és törpeharcsát sütnek ki a gyerekek, hogy előásnak
    egy kutya csontvázat a földből, hernyót keltetnek... És a Frakk, na ahogy a vizslákról ír, annak minden szava velünk is megtörtént.
    Egyébként elég egy-két ilyen írót találni, és ráharap a gyerek.

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés