2019. augusztus 27., kedd

Magyaros tökfőzelék

Már mondtam többször - legalább egyszer -, hogy nagyon szeretem a főzőtököt. Már írtam a tökfőzelékről. Ez azóta sem változott. Készítettem újra egy nagyon finom főzeléket. Vasárnap vendégek voltak, és hát ugye ki adna vendégségben ebédre tökfőzeléket (választási lehetőség volt), mint én? És nagyon ízlett mindenkinek. Mondom én, hogy jó dolog ez!

Hozzávalók:
  • 1 kg főzőtök, megtisztítva, legyalulva - lehet mirelit is, de én ehhez most egy zsenge tököt használtam, amit a szomszéd nénitől kaptam. (Sajnos most a mi kertünkben most nincs semmi.)
  • 2-3 fokhagymagerezd
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • kapor (ide azt írom, hogy tényleg ízlés szerint, mert én csak és kizárólag a tökfőzelékben szeretem a kaprot!)
  • 2 evőkanál liszt
  • pirospaprika
  • 2 dl tejföl 
  • olaj

Elkészítése:
1. A gyalult tököt sózzuk le, és hagyjuk állni kb. 20-25 percig. (Ha fagyasztott, kevés sóval megszórva engedjük fel. De ezt télen elég lesz majd kipróbálni.)
2. Ezalatt a vöröshagymát apró kockákra vágjuk, és a fokhagymát is belenyomjuk. A kaprot is vágjuk apróra.
3. Egy lábasban melegítsük fel az étolajat, és pároljuk üvegesre a vöröshagymát. Adjuk hozzá a kaprot, a fokhagymát, és a pirospaprikát. 1-2 percig kevergessük, majd vegyük le a tűzről.
4. Adjuk hozzá a kinyomkodott tököt. Engedjük fel annyi vízzel, hogy éppen ellepje. Ízlés szerint sózzuk meg.
5. Ha a tök megpuhult, habarjuk be tejfölben elkevert liszttel.

Ez a főzelék jobban néz ki (szerintem), mint a másik. 100%-ig biztos vagyok benne, hogy a MAGYAR szakkifejezés teszi ezt, és a PIROS PAPRIKA.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése