2019. augusztus 6., kedd

Töltött paprika

Újra egy kis vegás cucc a blogon...

Húsevő koromban nem rajongtam a töltött káposztáért sem, a töltött paprikáért pedig végképp. Aztán egyik vega ismerősöm készített töltött káposztát, ami annyira finom volt, hogy a kedvencem lett. Nagyon megszerettem. Én sokáig nem készítettem, mert mindig gondot okozott nekem a káposzta jó elkészítése. 

Amikor volt az esküvőnk, a szakácsunk, aki elsősorban nagyon-nagyon-nagyon jó cukrász, ám remekül főz is, írt egy szakácskönyvet, ami egyszerű ételeket tartalmaz. Néhányat meg fogok osztani.

Keresztanyámnál mindig sok fogásos ünnepi ebédek voltak. Már 6-7 fogás elfogyott, amikor az asztalra került a Töltött káposzta. Abból persze nem igazán bírtunk enni. Emlékszem, már nem ettem húst, de a családi étkezéseknél mindig elém tették le a töltött káposztát, hogy egyek belőle. Én persze rendíthetetlenül nem kértem. :)

Amikor ideköltöztem a Dunántúlra, azt fedeztem fel, hogy máshogy készítik ezeket az ételeket. 
Igazából attól SZABOLCSI egy töltött káposzta, hogy mifelénk édes káposztából készül és kerül bele paradicsomlé. Sok :) 
Megosztom majd azt is veletek, de most a Töltött Paprikát szeretném.

Hozzávalók: 8 db tv paprika,  60 dkg rizs, 5 dkg szójakocka (én most itt TOFUT használtam), 3 fej hagyma, 2 teáskanál pirospaprika, 3 gerezd fokhagyma, rozmaring, 2 evőkanál zsemlemorzsa, vagy 3 evőkanál zabpehely liszt.
Paradicsom mártás: 0,5 l paradicsomsűrítmény, cukor ízlés szerint, 5 dkg étkezési keményítő, só 0,5 dl olaj, bazsalikom

Elkészítése: Ugyan úgy készítjük, mint a káposztát, csak annyi a különbség, hogy itt a rizst megfőzzük, és úgy kavarjuk bele az előre elkészített szóját. (A natúr tofut villával összetöröm és pörköltnek készítem el.)  A zsemlemorzsát vagy a zabpehelylisztetet hozzákeverjük, mert ezzel fogatjuk össze, hogy főzés közben ne menjen szét. Használhatjuk mind két anyagot egyszerre, vagy csak az egyiket. (Én csak zabpehelylisztet tettem bele.) A paprikát megtöltés után szájával az edényfalához tesszük, hogy ezzel is meg akadályozzuk, hogy a töltelék kifolyását. Csak addig főzzük, míg a paprika meg nem puhul! Tálalhatjuk főtt burgonyával, de önmagában is fogyasztható!
Ha barna rizst is használunk, azt külön főzzük, mert lassabban puhul meg!

EGY MÁSIK VÁLTOZAT: (ÉN ÍGY KÉSZÍTETTEM MOST)
Megtöltjük a paprikákat, és olajjal kikent tepsibe helyezzük. Egy ecsettel megkenjük, kb. 160 oC-fokra előmelegített sütőbe tesszük, majd 40 percig sütjük. Így töltelék biztonsággal a paprikában marad. Egy finomabb ízharmóniával találkozhatunk. Ha ezzel a módszerrel készítjük az ételt, fogyaszthatjuk tejföllel is. Ezt a  változatot azok számára ajánlom, akik nem kedvelik a paradicsommártást.

Mártás készítése: a paradicsomsűrítményt, felengedjük kb. 4dl vízzel hozzá adjuk a cukrot, sót, bazsalikomot, s felforraljuk. A keményítőt elmossuk kb. 1,5 dl hideg vízben, s hozzáöntjük a forrásban lévő paradicsomhoz, fölforraljuk és kész. 


Ami maradt, azt lefagyasztom, hogy legközelebb már csak tölteni kelljen. Mindegy, hogy káposztába, vagy paprikába. (Nekem jobban bejött, mint a szójás változat.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése