2023. december 30., szombat

Teremtés - 4. nap

 „Azután ezt mondta Isten: Legyenek világító testek az égbolton.” (1Mózes 1,14)

Tudom, hogy nem ez a rész jön, de most két hatalmas élményben is volt részünk a gyerekeimmel. Egyrészt láttunk egy csodálatosan gyönyörű naplementét (sajnos vezettem és így nem tudtam lefotózni), de gyönyörű volt, ahogy vörösesen izzott a felhők mögött.
Aztán meg láttunk felhőket futni az égen. Ezt elnéztük egy darabig, ahogy a szél fújta őket, és azok pedig táncoltak az égbolton. Aztán beszélgettünk a gyerekeimmel arról, hogy milyen csodálatos is az a sok ajándék, amit Isten adott nekünk.
Aztán a neten találtam egy érdekes videót,ami elgondolkoztatott.

 Így ne haragudjatok, de most ennek hatása alatt vagyok, és ezért hoztam ezt a feldolgozást ide :)



Ez az egyik kedvenc rajzom, amit az évek alatt rajzoltam. Nem túl bonyolult, nem túl magasröptű, de úgy szeretem bevetni, mert ebben benne van minden. És mindenféle feladat.

Vannak olyan gyerekek, akik félnek a sötétben. Az enyémek soha nem féltek, mert nem rémítszgettem őket, nem beszéltem tele a fejüket semmi butasággal. Van olyan ismerősöm (ma már nagy, tinédzser gyermek), hogy kis korában, azért, hogy jó legyen, azzal ijesztgették, amikor sötét volt, hogy elviszi az ördög meg mit tudom én micsoda... Jó hogy a gyerek félt! Szegény! Nem is volt sohasem rossz a gyerek, alig mert bárki mellől elmozdulni, mert benne volt a félelem.
Persze, az enyémek is bevetik néha, hogy "félek", de ez azért van, mert éppen a világító hóemberrel akarnak aludni vagy a kis zseblámpájukkal. :)

Esténként (főleg nyáron) szeretjük nézni a csillagokat és a Holdat. Nézzük, ahogy világítanak. Beszélgettünk már csillagképekről. Az Orion a kedvencünk. (Amit -  egy magyarkodó oldalon - Nimródnak is neveztek. :) )

Isten azért teremtette a holdat és a csillagokat, hogy éjszaka világítsanak, a napot pedig hogy nappal világítson. Ezek nélkül mi sem tudnák tájékozódni. Nézd csak, milyen erősen világít a hold! Isten a hold fényével segít, hogy megtaláljuk a házunkat, utunkat, irányunkat.
Ugye milyen jó nekünk is, hogy nappal világít a napocska, éjszaka pedig van hold és csillagok?
Isten rólunk is gondoskodott a világító égitestek által. Éppen ezért mi is megköszönhetjük ezeket Neki!


Ehhez tartozó ötletek:
ÉVSZAKOK - MANDALA:)
 KICSIKNEK - PONT- ÉS SZÁMÖSSZEKÖTŐ
KÉZMŰVES
Egy jó nagy csillagot díszítettünk. Nekünk virágos lyukasztónk van itthon, azzal készítettünk sok kis virágot, és ráragasztottuk egy nagy csillagra

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése