2014. október 15., szerda

"Szemét" dolog!

A héten itt volt anyukám, és úgy beszéltem meg a gyerekekkel, hogy nem kell oviban maradniuk. A hét is elég jó volt, képzeljétek, még egyszer aludtam is délután!, és elmentem nagy Őmmel sétálni, mert Ő is itthon volt ezen a héten (nem szabin, hanem betegben), de azért jó volt.

(Itt szeretném megköszönni Mártának az ajándékot, amit kaptam tőle. Az ehető részét már el is fogyasztottam! Köszönöm!)

Ma délre mentem a gyerekekért az oviba. Babakocsival és gyalog. Általában szeretek gyalogolni, és a gyerekeimet is arra szoktatom, hogy szívesen sétáljanak, élményekkel teli legyen egy-egy út. De reggel sietni kellett, így apa vitte el autóval őket. Gondoltam, hogy a délután necces lesz, de hogy ennyire, azt nem gondoltam. Kata pont akkor aludt el, amikor menni kellett volna értük, így hiába állt kint az autó, gyalogoltunk. Mire végeztünk az oviban, pedig szakadt az eső, úgyhogy autót kellett szervezni, hogy legalább a fiókák ne ázzanak meg! :(

Az úton ment előttem egy cigány asszony a gyermekével. Én mögötte haladtam az alvó Katámmal. Egy rendőr autó meg az úton haladt. Nem igazán láttam, hogy mi történt, csak azt, hogy a rendőrautó hirtelen lefékez, visszamegy, és mond valamit a nőnek. Aztán persze megláttam, hogy mi történt. A kisfiú "kiejtett" a zsebéből egy papírzsebkendőt, és a rend őrei úgy gondolták, hogy kötelességük megnevelni őket! Visszaküldte az asszonyt, hogy vegye fel a zsebkendőt, aztán megfordultak és elmentek.
Hát... igen meglepődtem. Tudtam, hogy hogyan viszonyulnak (egyes) rendőrök a cigányokhoz, de ez azért felháborított. Azon gondolkodtam el, hogy vajon, ha ez fehér ember lett volna, akkor is megfordul, rászól, hogy vegye fel a papírt? A saját gyerekére is rászól? (Bár ahhoz két elég fiatal rendőr volt, hogy legyen gyereke.) De vajon Ő maga is mindig a kukába dobja a szemetet? Véletlenül sem hagy el egy darab papírt?

Aztán utolértem a cigány asszonyt, aki felháborodva kérdezte tőlem: "Látta? Képes volt megfordulni, és felvetetni velem!" Mondtam neki, hogy igen, láttam. "Egy darab papír volt! - folytatta tovább, amúgy a maga (cigányos vehemens formáján) - És egyébként is, azért vannak az utcán dolgozó parktakarítók, hogy felszedjék a szemetet!"
"Nem teljesen! - válaszoltam, mert ahogy felháborított a rendőrök viselkedése, ez a válasz is - "Én arra tanítom a gyerekeimet, hogy ne dobják el a szemetet! Van zsebük tegyék bele, vagy keressék meg a legközelebbi kukát, ha nincs más, adják ide nekem!"
Jelzem!!! Nem vagyok cigányellenes, sem fajgyűlölő, sem semmilyen kultúra ellenzője. Tiszavasváriban nőttem fel, ami most - sajnos - a Jobbik fővárosa. Nem hiszek abban, hogy valakit a származása és a vallása, identitása vagy mássága miatt bántani vagy üldözni kellene. Abban hiszek, hogy Isten előtt mindenki számot fog adni egyszer minden cselekedetéért! Ebben hiszek.
A szemetelők is!

A magam módján arra tanítom a gyerekeimet, hogy védjék a Földet, tegyenek meg minden tőlük telhetőt. Hiszek abban, hogy van értelme az újrahasznosításnak, a vegyszermentes mosásnak, a szappankészítésnek otthon, a Szuperkukáknak, hogy nem dohányzunk, nem permetezünk, hanem biogazdálkodást folytatunk, én ezekben hiszek.
Viszont abban is, hogy mi emberek hatalmas pusztításokat tudunk véghezvinni, és képesek is vagyunk rá! És tudjátok, nem azzal kezdődik, hogy valaki eldob vagy elhagy egy papírt, hanem inkább azzal, ami a szívben van! Mert onnan indul ki az élet!

Mert így szól az Úr, aki az egeket teremtette; Ő az Isten, aki alkotta a földet és teremtette azt és megerősítette; nem hiába teremtette azt, hanem lakásul alkotta. Én vagyok az Úr és több nincsen!
Ézsaiás 45,18


Nem hiszek továbbá abban sem, hogy az ember Csodát tud tenni a Földdel, hiszen egyre jobban tönkreteszi, pedig az Isten nem arra adta. Nem felhőkarcolók építésére, őserdők kiírtására, állatok kínzására, és hobbiöldösésre kapta az ember a Földet, hanem hogy Őrizze és Vigyázza. Nem tette ezt, és nem teszi. (A GreenPeaces akciók nagyon látványosak, de abban sem hiszek, mert ugyanolyan erőszakosnak tűnik, mint ami ellen harcolnak.)

Viszont abban hiszek, amit a Biblia ír, hogy ez lesz a vége. Számon lesz kérve minden, ami káros volt. Talán még egy papírzsebkendő, de egy megalázó mondat biztosan!


Ezt mondták: Hálát adunk néked Uram, mindenható Isten, aki vagy és aki voltál és aki eljövendő vagy; mert a te nagy hatalmadat kezedhez vetted, és a te országlásodat elkezdetted.

És megharagudtak a pogányok, és eljött a te haragod, és a halottak ideje, hogy megítéltessenek, és jutalmat adj a te szolgáidnak, a prófétáknak és a szenteknek, és akik a te nevedet félik, kicsinyeknek és nagyoknak; és elpusztítsd azokat, akik a földet pusztítják. (Jelenések 11,17-18)

Ezeket tudjuk mi emberek: 

De ezt nem ismerjük:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése