2013. október 24., csütörtök

Az én tökéletes reggelim

Nem vagyok egy nagy reggelizős.
Általában azért, mert a reggelek mindig rohanósak. Van egy szokás nálunk, hogy amikor felkel mindenki, akkor a találkozási központ a mi ágyunk. Ilyenkor átvonul az összes gyerek, és ilyenkor összebújunk, ölelgetjük egymást, vagy megpróbálunk csendben maradni (kevés sikerrel),  ha esetleg a családból valaki még alszik.

Íme egy példa: kép bal felső sarkában apa alig haja látszik :), és ő még valószínűleg alszik. De lehet, hogy csak úgy csinál (!), mert alapvetően nem lehet már ilyenkor aludni. Nálunk. És én úgy szeretem az ilyen reggeleket.
A vége persze mindig az, hogy rohanunk az öltözéssel, az evéssel, és mindennel. És persze elkésünk az oviból, pedig én nem vagyok egy késős alkat. Soha nem voltam az. Amióta gyerekeim vannak... - foghatnám rájuk, de nem fogom. Hiszen én sem sietek.
Aztán, amikor nagynehezen sikerül életet lehelni magunkba - értsd: eljutni a fürdőbe, felöltözni hiszti, kiborulás és vita nélkül, amikor sikerül megbeszélni, hogy mikor ki vigyáz Katára (mert ebben nagy a versenyszellem), akkor ha nekem is sikerül elkészülnöm, akkor kapnak reggelit. De előfordul, hogy már kiszolgálják magukat, aminek nagyon örülök. Nimród nagy müzlis, Zsófia inkább kenyeret eszik. Bár ha nagylányomon múlna, akkor inkább soha nem enne, mert nem ér rá ilyesmire.
Miután ettek, kezdődik a harc a "Mosakodj meg!", "Mosd meg a fogad!", "Vedd fel a cipődet, kabátodat stb!" - és én ekkor még nem ettem, mert késésben vagyunk, és el kell jutni az oviba. 
Néha bepörgök ettől, de aztán rájövök, hogy teljesen feleslegesen idegeskedem, majd egyszer odaérünk, nem? (Hogy jövőre az iskolában mire fogok hivatkozni, azt még nem tudom. :) )

Mindenesetre ritkán sikerül egy jót reggelizni. A tegnapi nap is ilyen volt.

TÚRÓS BÉLES KAKAÓVAL
Szeretem a bélest, csak ritkán készítek. A kakaó meg kakaó. Azt is ritkán iszom, mert nem annyira szeretem a tejet, de néha-néha megkívánom. És ez így egy tökéletes reggeli.

TÉSZTA: 300 ml tej (növényi is lehet), 5 g só, 100 g vaj, 60 g porcukor, 1 tojás, 30 g élesztő, 600 g rétesliszt (Ritkán használok réteslisztet, bár a nagymamám emlékeim szerint mindig mindent azzal készített. De ehhez a sütihez ez kell. Persze az is tény, hogy mivel igyekszem a fehér lisztet ritkítani az életünkben, vegyesen szoktam, teljesőrlésűvel, ahogy ez is készült.)
TÖLTELÉK: 400 g túró, 16 g búzadara, 12 g vaníliás cukor, 45 g cukor, 1 citrom héja
KENÉSHEZ: tojás

MENETE:
1. Elkészíteni a tésztát, azaz összegyúrni mindent, és a duplájára keleszteni.
2. Elkészíteni a túrótölteléket.
3. Kinyújtani a tésztát és négyzetekre vágni. (Én szemre szoktam. Megy az, mert ha valakinek nekem nagyon rossz a szemmértékem, de elég jól szoktak sikerülni.)
4. Bele a túrós tölteléket.
5. Hajtogatom, és egymás mellé teszem a tepsiben
6. Sütöm, 180 fokon, kb. 30-35 percig.

TI MIT SZOKTATOK REGGELIZNI?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése