2017. május 20., szombat

Meggyes-mákos muffin

Muffin-hegyek nálunk!
De persze, mi is nagyon szeretjük a muffint. Ráadásul Férj nagy kedvence is ez a süti, mert van benne MÁK és van benne MEGGY. Sokszor szoktam készíteni, mert Férj nem édesszájú, de ezeket a muffinokat jártában-keltében eszegeti, és fogy. Ezért mindig dupla mennyiséget készítek belőle. Muffinból mindig :)


A recept:

Hozzávalók: 10 dkg meggybefőtt; 15 dkg puha vaj; 15 dkg cukor; fél teáskanál vaníliaaroma (helyette vaníliacukrot teszek bele); 2 tojás; 12 dkg liszt; 3 dkg darált mák; 1 teáskanál sütőpor; fél teáskanál őrölt fahéj (kihagyom); 1 citrom; 4 evőkanál tej (kihagyom)

A receptet úgy írom le, ahogy nekem megvan, az eredeti formájában. Ám mivel én nem teszek bele dolgokat, mindenkinek a kreativitására bízom, hogy hogyan készíti el. Én zárójelbe teszem, amit nem teszek bele.

Elkészítés: A sütőt 200 °C-ra előmelegítjük. A muffinformákat papírral kibéleljük. A lisztet összekeverjük a sütőporral, a darált mákkal (és a fahéjjal). A vajat habosra keverjük a cukorral és a vanília (aromával - helyette vaníliás cukrot teszek bele), majd hozzáadjuk egyenként a tojásokat. 
A masszához hozzákeverjük a lisztes keveréket, majd belereszeljük a citrom héját, (végül fellazítjuk egy kis tejjel - nem szükséges, így is elég lágy). 


A masszába belekeverjük a lecsöpögtetett meggyszemeket, majd a formákba adagoljuk. 
Kb. 20 perc alatt készre sütjük. 


HA VALAKI MÉG SZERETNÉ TETŐZNI, én nem szoktam:
fehércsoki mázhoz: 10 dkg csokoládé; 10 dkg vaj; 2 evőkanál tejszín; 10 dkg porcukor;
tetejére: lecsöpögtetett magozott meggybefőtt
A darabokra tört fehér csokit gőz fölött összeolvasztjuk a vajjal és tejszínnel, majd levesszük a gőzről, és hozzászórjuk a porcurot. Addig kevergetjük, amíg a cukor feloldódik benne, aztán, ha már kihűlt, rákenjük a kész muffinokra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése