2017. június 1., csütörtök

Családi áhítat


Sokat gondolkoztam mostanában azon, hogy újjá kellene formálni a családi istentiszteleteinket. Ezt a könyvet is használtuk hozzá:
Hiába ovisoknak való, még az én nagylányom is szívesen olvasta a testvéreinek. Amikor én megvettem, nem lehetett kapni, hiánycikk volt, de most újra kinyomtatták, és elég kedvező is az ára. Itt megrendelhető.
De én szeretnék változtatni a dolgokon. Mert olyan vagyok, hogy  mindig új és új lehetőséget keresek arra, hogy a gyerekekhez még közelebb hozzam Jézust, és a tanításait. Hálás vagyok, mert nemcsak itthon taníthatom a gyerekemet, hanem az iskolában is hittanból, ahol igyekszem mindenféle ötletet vinni és megvalósítani. Itt találsz néhány ötletet.

Tudom, hogy ezen nekem sokat kell dolgoznom még, de ebben az évben változtatni szeretnék, és persze sok ötletem van. Szeretnék majd folyamatosan beszámolni róla, hogy ti is örüljetek, meg esetleg a gyerekeitekkel is megcsináljátok.

Nagyon fontosnak érzem, hogy a gyerekek már kiskoruktól fogva halljanak Istenről. Nekem ez a küldetéstudatom kicsit. 
A családi istentiszteletnek számos formája lehet. Szeretném, ha ez lenne a legfontosabb az én gyerekeimnek is, mielőtt az ágyba mennek, még akkor is, ha rohanásban vagyunk minden nap. Azt látom, hogy túlpörögnek néha, le kell csendesíteni a kis lelküket.

Hogyan?
  • Megtanulni egy bibliaverset.
  • Énekelni együtt.
  • Imádkozni közösen, nemcsak az ételért.
  • Bibliai történet felolvasása és beszélgetés róla.
  • Színezők
  • A történet felolvasása hangosan - ebben a gyerekek is részt vehetnek.
  • Kreatívkodás, de ez semmiképpen sem lefekvés előtt.

Kata lányom nagyon muzikális, és ő sokat énekel. Jön-megy, és hallom: "Tüzed Uram... Páncélba bújt... Nézzétek az esernyőmet..." nagyon cuki. A gyülekezetben is bevállaltam, még akkor is, ha nincs túl jó hangom, hogy megtanítok nekik egy-egy éneket, amit jól ismerek, mert ezzel is dicsőítjük a jó Istent.

Hiszen az a cél, hogy a gyermekeink szeressék a jó Istent, és őt válasszák felnőtt életükben. És az, hogy majd az legyen a céljuk, hogy megkeresztelkedjenek felnőttként, önálló döntésük következtében. 

Jöjjetek, hajoljunk meg, boruljunk le; essünk térdre az Úr előtt, a mi alkotónk előtt! Zsoltárok könyve 95: 6

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése