2017. június 15., csütörtök

Lecsó bulgurral

Az a nagy igazság, hogy a lecsó nagy kedvenc nálunk.
Kisfiam ugyan csak a tunkolás híve, hiszen látja benne a paradicsomot, és azt nem eszi meg, ami érhetetlen számomra, hiszen a paradicsomleves az egyik kedvence, de valószínűleg az állagával van problémája. Mármint a paradicsoméval.
De úgy gondoltam, hogy a lecsó nyári étel, és még a nyár utolsó perceit kihasználva elkészítem ezt a finomságos és egyszerű ételt.

Persze, ezt lehet télen is elkészíteni, de valljuk be olyankor már sem ízre, sem ILLATRA nem olyan az Mindenesetre most úgy döntöttem, hogy kicsit másképp készítem el.
Bulgurt használtam hozzá. Szerintem méltatlanul mellőzött étel, bár most a paleosok visszahozták :)
Nos, a vegetáriánus konyha is szereti, és szívesen használja. 
Én azért használtam most, mert Férj nagyon szereti, így arra gondoltam, hogy így finom lecsó készül.

Mennyiségeket nem tudok írni, mert a lecsóhoz nem lehet. Szerintem. Mindenkinek saját ízlése szerint készül el. Sok paprika, és fele annyi paradicsom.
Először megpirítom a hagymát olajon és egy kis vízen, teszek bele pirospaprikát (de ez mindenkinek a saját ízlésére bízom), aztán beleteszem a paprikát, majd ha megpuhult és levet engedett, akkor a paradicsomot is.
Kicsit várok, amíg olyan "szottyos" lesz (hogy szépen, szabolcsiasan" fogalmazzak), aztán teszem bele a bulgurt. Kb. fél, 3/4 bögrével tettem bele, és ugyanennyi vizet is adtam hozzá.
A végén megkóstolom és jól megsózom. Ugyanis mindig sikerül sótlanra készítenem az ételeim többségét. Pedig igazán mondom, hogy SZERELMES a Szakácsné :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése