2018. november 13., kedd

Tarhonyás "hús" nálunk


A tarhonya nagy kedvence a családnak. A gyerekeim kiskoruk óta rajonganak ezért az ételért, és bárhol vagyunk vendégségben, gyülekezetben, és van ez az étel, biztos, hogy ezt választják.
Én is szeretem, mert gyorsan elkészíthető, és finom.
Ezért a család kérésére tarhonyás "hús" volt :)
A szilvabefőtt csak nálam ráadás. Én szoktam pl. a rakott krumplit is körtebefőttel enni. Ez gyerekkorom óta így van :) Nem szeretem a szilvát, csak befőttnek. Amikor a nagylányom pocaklakó volt, irdatlan mennyiségű szilvabefőttet ettem meg, azóta nem, vagy csak alig. De most találtam a spájzban egy üveggel, és gondoltam, ne csak álljon ott.

Egyébként nem csináltam semmi különöset.
A szójakockát megfőztem sós vízben, majd hideg vízben áztattam, ez kiveszi azt a különleges ízét, amit sokan nem szeretnek. Aztán gyrosos fűszersóval megszórtam, de lehet flekkennel, vagy fokhagymással, ki mivel szereti.... Szórtam rá egy kis lisztet, hogy amikor kisütöm, képződjön egy réteg rajta.
Közben feltettem a tarhonyát pirítani. Úgy szeretjük, ha kicsit barnább, de a képen nem annyira látszik :). Aztán öntök rá vizet, és megfőzöm.
Majd leszűröm és összekeverem. És kész.
Ez a mi tarhonyás húsunk :)

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése