2018. november 20., kedd

Rántott szója paradicsommal és paprikával.

Ez az az étel, amikor bármikor jöhet nekem. Két nagy kedvencem van, a szója és a paradicsom. És igen, ilyenkor tél felé közeledve már nem olyan a íze, de azért én szeretem így is.

A szója elkészítésének külön technikája van. Sokan mondták, hogy azért nem szeretik a szóját, mert furcsa íze van. Nos, ha nincs elkészítve, akkor tényleg így van. 
  1. Én attól tanultam, aki az esküvőnkön főzött, hogy hogyan kell jól szóját készíteni, és tényleg finom. Először is meg szoktam főzni a szóját (legyen az szelet, csík, kocka) sós vízben. Annyira szoktam csak, hogy laza legyen az állaga, de ne főjön szét.
  2. Aztán leöntöm róla a forró vizet, és hideg vízben áztatom. 10-15 perc elég neki, de van, hogy kétszer szoktam. (Ez valószínűleg olyan lehet, mint amikor megmossák a húst. Gondolom én.)
  3. Utána jól kinyomkodom, hogy ne legyen víz a szójában vagy rajta. És bevetem a titkos fegyverem :), a Gyros fűszersót. Nekem a Knorros jött be a legjobban.
  4.  Miután jól befűszereztem, és állt benne egy kicsit, jöhet a szokásos eljárás. Liszt - tojás - zsemlemorzsa. És megsütöm. 


Ennyi. Nagyon finom. És mivel paradicsommániás vagyok, azt így magában szoktam enni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése