2020. június 10., szerda

1. Napi 15 perc - Gyógyszerek

Ahogy írtam, elkezdtem egyfajta rendcsinálás magunknál, mert továbbra is sok a felesleges holmink, és nem akarom, hogy még jobban összegyűljenek.
Talán furcsa, hogy éppen ezzel kezdem, de szerintem ezzel van a legkevesebb gond. Legalábbis nálunk. Én hálás vagyok, mert mi azon családok közé tartozunk, akik nem szedünk gyógyszert. Jelen helyzet szerint senki sem allergiás, nincsenek olyan gyógyszerek, amiket rendszeresen kell szedni. Úgyhogy e tekitnetben tényleg könnyű dolgom volt.
Ezért is kezdtem egy egyszerű feladattal. Ennél egyszerűbbel kezdeni, csak még nagyobb lelkesítést és lelkesedést jelent!

Erősen doboz-mániás vagyok, én mindent dobozban tartok, mert azokra rá tudom írni, hogy mi van benne, és úgy fordítható, és olvasható is legyen. :) Szeretem a dobozokat, és jó dolognak tartom. Így én személy szerint mindent dobozban tartok, persze, ha megoldható. :)
Alkoholos filccel írok rá mindenre mindent, mert az nem kopik, de ha dobozcserét hajtok végre :), akkor letörölhető és újra írható. :) És mert szeretek írni. :)


Amit tettem:
1. Elővettem az összes létező :) és itthon megtalálható gyógyszert. 
2. Kiborítottam az asztalra, (de lehet máshová is nyilván), és átnéztem a szavatossági időket, és a lejárati dátumokat. 
3. Amik lejártak, azt beletettem egy kisebb szatyorba, mert azokat vissza szoktam vinni a gyógyszertárba. Nem dobom ki, mert hiszen veszélyes hulladéknak számít, ott pedig megoldják. (De nálunk ez sem volt túl sok. Eltekintve azoktól a gyógyszerektől, amiket mondjuk kiírt az orvos, de nem mindent szedtünk be, vagy maradt meg valami... Nem igazán szeretjük a gyógyszereket, de sajnos néha nincs más.)
4. Én leginkább azokat a gyógyszereket "tartom meg", amiket ténylegesen szedünk, és amire tudom, hogy szükségünk van. Hála Istennek ebből is kevés van. De ha esetleg neked szükséged van sok gyógyszerre, akkor mindenképpen úgy érdemes visszatenni a dobozba, hogy benne van a tájékoztató. Mondjuk nekem azok a kedvenceim. :) Nem akarok érzéketlennek tűnni, de ha kapok egy gyógyszert, mert mondjuk megfáztam vagy valami... mindig elolvasom a tájékoztatót, és inkább derülök azon (vagy elszomorít), hogy 1 dologra adják, de van 10-15 mellékhatása. :( )
5. Általában  a dobozában tárolom őket, de ha egy levél marad valamiből, akkor azért nem tartom meg a dobozt. Imádom eltüzelni a papírokat. :) Még nyáron is
6. Aztán visszapakoltam a dobozba, és már jobban is mutatott minden. :)

Mint már említettem, hálás vagyok, hogy mi nem vagyunk elhalmozva gyógyszerekkel. Viszont vannak fix dolgok, ami mindig van itthon, és én szeretem is, ha itthon van. Ilyen pl. az Algopyrin, amit én mindenre használok. :) Nem szedjük túl sűrűn, bár volt egy időszak, (tavaly meséltem róla), hogy annyira fájt a lábam, hogy nem bírtam ráállni, és időpontot is az ortopédiára kb. 4 hónap múlva kaptam. Ilyenkor bevettem egy FELET esténként, hogy tudjak aludni. De ez sem minden este.
A MagneB6 is fontos nálunk, vitamin és egyébként is jót tesz. Meg a C-vitamin is.

Nálunk ezek a fontosabbak. Persze ragtapasz is van mindig itthon, és a gyerekek kedvéért is külön veszek. Van fiús és lányos is. :) 
A képen nem szerepel minden, mert a Nurofent a hűtőben tartom, a rovarcsípéses kencék a fürdőszobában vannak, a lázmérő a közös szobában, hiszen azt mindenki elérheti... Szóval, nálunk ennyi.
Szóval, ezt a kevés gyógyszert egy kisebb dobozban tárolom. Egyszer az Aldiban felvásároltam egy csomó átlátszó, különféle méretű dobozt, amiben mindent tudok tárolni. Nagyon szeretem őket. :)
Tudom azt, hogy sokaknál nem ilyen egyszerű a helyzet, főleg ahol még több gyerek van, vagy valakinek nagyobb problémája van, de a kipakolást érdemes megcsinálni mindenképpen.
Nekem még annyi a feladatom, hogy az összegyűjtött, lejárt gyógyszeres szatyrot elvigyem a gyógyszertárba. 
Ha van kedvetek, és 15-20 percetek, akkor ezt meg is tehetitek ti is. És szívesen veszem, ha beszámoltok róla!
Rendrakásra és lomtalanításra fel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése