2017. augusztus 19., szombat

Ha nem tanítjuk őket, akkor ki fogja?

Ez itt a nagy kérdés...

Pár nap, és kezdődik az iskola. Nagyon zsúfolt volt a nyarunk, és már a gyerekeim is várják a kezdést. Már hiányzik nekik a tanító néni.
Én is várom, nem tagadom. 
Nem azért, mert nem szeretem a gyerekeimet, vagy nem örülök annak, hogy itthon vannak velem, igazán nagyon izgalmas és kalandos hetek, napok voltak itthon.

Közben át kellett gondolnom a hittan oktatással kapcsolatos tapasztalataimat és döntéseimet is. A tavalyi évem nagyon fárasztó volt. Még mindig úgy gondolom, hogy a hittan óráknak nincs helye az iskolában, szerintem ez magánügy. De ez most más téma.
Mivel szinte alig voltam itthon és nagyon rossz volt az órarendem is, át kellett értékelni sok mindent. 

A Bibliaoktatás fontos nekem. Szeretem csinálni és a tábor óta úgy érzem, hogy ez bizonyos tekintetben jól is megy nekem.Remélem, hogy nem tűnök nagyképűnek.
Tényleg szeretem csinálni.
De mondjuk tényleg más úgy tanítani, hogy mondjuk van 10-15 gyerek, vagy 1-2. Sokkal izgalmasabb a nagyobb létszámú csoport, mint a kevés. Mivel kevés adventista van itt, ezen a környéken, nincsenek nagy csoportjaim.

Mindenesetre azon gondolkodtam, hogy akár szülők, nagyszülők, nagynénik, nagybácsik vagyunk, vagy bibliaoktatók, tanítók, nagy felelősségünk van a tekintetben, hogy mit és hogyan tanítjuk a gyerekeinknek. Főleg, ha a Bibliáról van szó.  
Jó dolog tanítani. 
Szerintem nagyon fontos, hogy mit tanítunk, hogyan tanítjuk.
Meg kell értenünk azt, hogy ha mi nem tanítjuk a gyermekeinket a nekik megfelelő úton, módon, akkor más fogja. És nem biztos, hogy helyes értékrendet kapnak.

Ezért arra gondoltam, hogy megpróbálok megosztani új ötleteket, segítséget egy-egy téma feldolgozásához. 
Szerintem nagyon fontos, hogy jó tanítási ötleteink, módszereink legyenek, énekek, szemléltetők. Remélem, hogy aki idetalál, tudja használni majd. 
Mert sok mindent megtanítanak a gyerekekkel az iskolában, ez a tananyag, és azokat tudni is kell. Már amit. Meg amire szükségük van. 
De a Biblia tanítására mindig.

"A parancsolatnak vége pedig a tiszta szívből, jó lelkiismeretből és igaz hitből való szeretet." 
(I. Timóteus 1,5)


Szeretnék egyfajta segítséget és biztatást adni mindazoknak, akik ezt a bátor és merész feladatot felvállalják.
Mindig arra törekedtünk, hogy Isten Igéjét egyszerűen és őszinte módon közvetítsük a gyerekek felé.

3 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Nekem már azzal problémám van, hogy az állam teszi ezt kötelezővé.
    A másik, hogy tapasztalarom szerint csak a látszathívők száma nőtt, de senki sem veszi komolyan. Se a szülők, se a gyerekek.
    Jézus nem erőltette rá soha magát az emberekre. Ám mindenkihez eljutott, aki vágyott rá.

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés