Nemzetközi Társasjáték Nap – Június 7.
Június első szombatján a játékosok összegyűlnek a Nemzetközi Társasjáték Napon, amely idén június 7-re esik. Izgatottan várjuk, hogy mindent beleadhassunk! A társasjátékok évek óta léteznek, és az évszázadok során sokat fejlődtek. A Csatahajó például papíron indult, és eredetileg szárazföldi és vízi területeket is tartalmazott. Idővel függőleges játékként lépett be a harmadik dimenzióba, majd az egyik első számítógépes játék lett.
Kr. e. 3100-ban népszerűvé vált a Senet játék, különösen az egyiptomi királyi család körében. A játéktáblán harminc mező volt, amelyeken a jó vagy a balszerencse szimbólumai szerepeltek. Úgy hitték, hogy attól függően, hogy melyik szimbólumra érkeznek a játékosok, az határozza meg a sorsukat a játékon kívül. Ha egy játékos sikeres volt, az azt jelentette, hogy istenei kegyében volt, és ez meghatározó tényező volt a túlvilágra vezető útján.
A legrégebbi társasjáték, amely gyakorlatilag változatlan maradt, egy nagyon hasonló játék a backgammonhoz. Ludus duodecim scriptorumnak, „tizenkét pont játékának” hívták, és a Római Birodalom idején játszották. A modern változathoz hasonlóan a cél az összes korong eltávolítása volt. A fő különbség az volt, hogy három dobókocka volt kettő helyett.
1903-ban Amerika egyik első társasjáték-tervezője, Lizzie Magie megalkotta a „The Land Lord” nevű játékot, amelyben a játékosok egy négyzet alakú táblán utazgatva ingatlant vásároltak. 1935-ben eladta szabadalmát a Parker Brothersnek, és azóta Monopoly néven ismert. Ettől kezdve a Parker Brothers szinonimájává vált olyan társasjátékoknak, mint a Sorry!, a Risk és a Trivial Pursuit.
A fantasy társasjátékok a Gyűrűk Ura utáni világban jelentek meg, amikor a TSR Inc. 1974-ben kiadta a Dungeons & Dragons játékot, és az asztali játékok berobbantak a különböző arénákba. A stratégiai játékok, a kalandjátékok, a társasjátékok és a népszerű franchise-okon alapuló játékok virágoztak, és nem mutattak lassulás jeleit. A Nemzetközi Társasjátékok Napját 2013-ban hozták létre a neves játékosok, Will Wheaton és Felicia Day által vezetett „Tabletop” websorozat eredményeként, amelynek célja a játékosok és a társasjátékok ünneplése több ezer játékeseményen világszerte.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése