2016. január 1., péntek

Ilyen év volt 2015 nekem

Hogy milyen évem volt 2015-ben? A Rendteremtőn találtam néhány kérdést, amire gondoltam, hogy én is válaszolok. Kicsit magamnak is... :)
VKP új hivatalos kép

1) Mit valósítottál meg a 2015-ös céljaidból?
Konkrét, nagy céljaim nem igazán voltak. Nem szoktam nagy célokat előre megfogalmazni. Tudtam, hogy néhány kisebbet szeretnék megvalósítani, ami alapvetően sikerült. Pl. az, és ez az egyik legnagyobb, hogy mivel nem tudtam járni sportolni rendszeresen (mármint a kondi terembe), igyekeztem odafigyelni az étkezésemre, a mozgásomra, és elég jól sikerült is. - 5 kg-val zártam az évet. Ez jó.
Néhány olyan apró dolgot is megvalósítottam, ami kicsikének tűnik, de nekem fontosak voltak. Eljutni Bózsvára, a Családos táborba, elmenni a gyerekekkel kirándulni, többet olvasni, ilyesmik. Én ezeknek nagyon örülök.

2) Mi volt a legnagyobb öröm ebben az évben?
Persze, hogy a gyermekeim. Mert bár azért sokat vitázunk (leginkább a szabályok betartása miatt), oda meg vissza vagyok értük, és mindent, amit tesznek meg mondanak, az nekem olvadáspont :)
De, ha mégis mást kellene megfogalmaznom, akkor az, hogy elkezdhettem a Bibliaoktatást az iskolákban. Ez volt mindig is a legtitkosabb vágyam, hogy taníthassak, és nagyon boldog vagyok, hogy ez sikerült.

3) Melyik volt az év legrosszabb pillanata?
Igazából nem tudom. Kislányomnak van egy olyan szokása és mondása, amikor valami nem tetszik neki, vagy nem akar csinálni, és persze meg kell, mert anya már csak ilyen :) "ez életem legrosszabb napja". Neki sűrűn van.
Talán azt tudom mondani, hogy ebben az évben az volt a rossz, hogy volt a közösségünkben egy belső válság, és ez mindenkit megviselt egy kicsit.

4) Mi volt a legviccesebb 2015-ben?
Talán a gyerekeim szállóigéi és mondásai. Szeretem, amikor gyermeki őszinteséggel rácsodálkoznak a világra, és elmondják, amit őszintén gondolnak. Ez persze nagyon vicces helyzeteket teremt.

5) Mi bosszantott fel a legjobban? Amikor értelmetlen harcot vívok a gyerekeimmel, és azt látom, hogy nincs értelme, de közben meg küzdök, és nem adom fel. Aztán mindez kezdődik előlről.

6) Mi rabolta el a legtöbb idődet?
A legtöbb idő nekem azzal megy el, hogy Katát a mamához viszem, aztán amikor vége van az óráimnak elmegyek érte, de közben meg kell várnom, hogy felkeljen, de amikor meg felkel, akkor még nem tudok menni a másik két gyerekért az iskolába, és oviba... Sok ilyen holt időm van, amit lehetne jobban eltölteni.
De nem hálátlanságból írom ezt. Mert tényleg nagyon hálás vagyok a mamának a segítségért, nem is tudom, hogy oldottam volna meg a Kata-kérdést, ha ő nincsen...

7) Mi volt a legnagyobb kihívás ebben az évben?
A tanítás. 10 év után újra visszatérni a régi kerékvágásba, nekem elég nehezen ment. Küzdöttem vele, de már elég jól érzem az egész helyzetet. De minden új és ismeretlen volt. De én szeretem a kihívásokat.

8) Miben változtál meg?
Szeretném azt gondolni, és mondani is, hogy magabiztosabb lettem, mert ez a nagy vágyam, és ezzel küzdök is. Remélem. Meg talán kicsit kezdek szervezettebb lenni. Még nem mindig sikerült, de azért igyekszem :)

9) Melyik volt a legjobb könyv, amit olvastál?
Nem igazán volt időm olvasni az utóbbi években. Olvasgattam, beleolvastam, tetszett, és félretettem, hogy majd folytatom. De ha választani kellene, akkor Kay Kuzma: Az első 7 év című könyve, mely gyermeknevelésről és önmagunk megváltoztatásáról szól. Érdekes.

10) Melyik volt a legjobb film amit láttál?
A filmekkel is nagyjából ez a helyzet. Tévét nem igazán van időm nézni, ha lenne, akkor meg nem találok benne semmi jót. Moziban most voltam 8 év után először karácsony után, a Star Warsot néztük meg Férjjel, de nem mondanám, hogy ez a legjobb film, amit láttam. Inkább, ha van időm, akkor vasalás közben szoktam egy-egy sorozatot megnézni. A krimiket szeretem, és most a legjobban "A nagy svindli" tetszett,  és egy régi kedvenc, amit Lépéselőnyben tetszett.

11) Melyik a legjobb ruha amit vettél?
Talán egy hosszított, kék vastag kötött pulóver, ami nagyon jó meleg :) (fázós vagyok)

12) Melyik volt a legjobb közös program a pároddal?
Star Wars a Cinema Cityben :) :)

13) Melyik volt a legjobb családi program?
Természetesen a Bózsvai Családos tábor és a Balatoni nyaralás

14) Melyik ételed aratta a legnagyobb sikert a családod körében?
Palacsinta, mert szinte minden 2 hétben kellett csinálnom :)
Férjnek a pizza

15) Milyen volt az idei nyaralás?
Kétszer voltunk szabadságon a nyáron, a családi balatoni nyaralás először történt, eléggé elfáradtunk, sok energiánk ment rá, én ráadásul jól leégtem, fájt mindenem. A gyerekek jól érezték magukat, de 40 fok azért nagyon durva volt. Bózsván ellenben mindig jó és mindig vágyom vissza. Idén is :)


16) Mi volt a legjobb közösségi program amin részt vettél?
Minden szombat, amit a gyülekezetben tölthetek, és minden olyan alkalom, amikor eljöttek a barátaink és együtt fürödtünk, vagy játszottunk, vagy mi mentünk el hozzájuk.

17) Mi volt a legélvezetesebb a házimunkában?
Igazából én nagyon szeretek tenni-venni, de ez sosem látszik meg nálam. Valahogy a gyerekeim nem gondolnak rám így. De azért szeretek vasalni, az mindig élmény, mert egyedül és csendben történik, és szerettem, hogy most átpakoltuk a házat. Annyira lelkes vagyok egy-egy nagytakarításnál, hogy izomlázam lesz. De komolyan és fáj is.


18) Mi volt a legnehezebb a háztartásod vezetésében?
Hogy még nem vagyok elég szervezett. Ezen dolgozom.
A gyerekeimet is szeretném, ha jobban részt vennének ebben.

19) Mit tanultál ebben az évben?
Nem is tudom... talán jobban kezelni a tinédzsereket, odafigyelni a gyerekeimre, meg arra, hogy a Férjjel lévő közös idő mennyire nagyon fontos.
Emberileg pedig azt, hogy szeretni kell az embereket mindig, minden helyzetben. Még akkor is, ha néha nehéz.

20) Írd le egy mondatban milyen volt 2015!
Elfáradtam. Sok energiámat elvitte ez az év, mert sok minden új volt és új történt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése