2019. július 2., kedd

Scott Pratt: Egy ártatlan ügyfél

Jó pár hónapja, amikor bementem Fehérvárra, vásároltam néhány könyvet. Valahogy nem tudok úgy hazajönni onnan, hogy egy könyvesboltba be ne térjek. :) Egy kisebb táskát vittem magammal, és abba belefért, amit vettem. A lányomnak is, meg magamnak is. Nagyon szeretünk olvasni. Nagylányom elvitt 3 könyvet a nagyszülőkhöz, hogy elolvassa a két hét alatt, de már 2 nap alatt végzett vele, így nem tudom, hogy mit fog csinálni, ha "unatkozni" kezd. Bár ígéretet kapott a szomszédból, hogy onnan vihet könyvet.
Nos, egy ideje ezek a könyvek már a polcomon voltak, de mivel könyvtáriakat hozok ki, és azt is rendszeresen olvasom, ezért a sajátjaimra nem volt időm.
 
Most viszont úgy döntöttem, hogy anyukámékhoz elviszek egyet a sajátjaim közül, mert ezt a könyvet már el akartam olvasni egy ideje. Ahogy mondani szoktam, már birizgálta a fantáziámat, és kíváncsi is voltam...
Úgyhogy vasárnap reggel nekiálltam és estére el is olvastam. :) Ilyen is ritkán történik, hogy volt egy teljes napom arra, hogy a szenvedélyemnek éljek, és nagyon élveztem.
Tudjátok, hogy lelkesedem a jogi krimikért (nem mintha a joghoz értenék), de nagyon élvezem az ilyen jellegű könyveket és írásokat. És bár Grisham- és Gardner-rajongó vagyok elsősorban, mindig szívesen olvasok más ilyen jellegű írásokat is. Más tollából is. Ezért örültem, amikor megtaláltam Scott Pratt regényét.
És élveztem. Nehezen tudtam letenni.
Jó kis könyv volt.

Még nem találtam több könyvet tőle magyarul. De megtaláltam Scott Pratt honlapját, és láttam, hogy van néhány könyve, amit nagyon várok.
  

Tartalom:
Egy bűntény, amire a bulvárlapok ráharapnak…
Egy ügy, amiről a legtöbb ügyvéd álmodik…
Egy bírósági tárgyalás, ami több életet pusztít el, mint amennyit megment…
Egy prédikátort brutálisan meggyilkolnak egy Tennessee motelszobában. Egy gyönyörű, titokzatos fiatal lányt vádolnak. Ő lenne az az „ártatlan ügyfél”, akire a kiábrándult, pályaelhagyásra készülő ügyvéd vágyik?

Nagy kérdéseket feszeget ez a könyv. Sokszor foglalkoznak azzal, hogy a lelkészek, papok, prédikátorok mennyire kétszínűek tudnak lenni, és hogy mennyire jellemző ez azokra, akik Isten szolgájának tartják magukat, de közben mást képviselnek.
Én alapvetően igazat adok neki, mert tényleg vannak olyanok, akiknek semmi köze ehhez a remek hivatáshoz. Mindig Stendal Vörös és Feketéjéből Julien Sorel jut az eszembe, az a fiatal pap, aki remekül tudta szó szerint idézni a Bibliát, közben pedig nőcsábász volt és gyilkos is.
Szóval én, aki alapvetően Isten és Biblia-párti vagyok, sokszor gondolom úgy, hogy felhígult ez a "szakma", és hogy bárki lehet prédikátor. Amerikában pedig főleg így van. Mindenki lehet lelkész és alapíthat egyházat. Ezzel nem tudok teljesen azonosulni.
De azt tudom, hogy nagyon sok - bocs a kifejezésért - szemétláda létezik, aki ezzel visszaél. A hatalmával és Isten nevével.

Amikor egy ilyen könyv megjelenik, ebben a témában, nagy kérdéseket vet fel, az biztos.
De sajnos léteznek ilyen dolgok, és valahogy mondhatom ezt ugye, hogy végig a gyilkosnak szurkoltam. :)

A könyv főszereplője Joe Dillard ügyvéd, aki mindig rosszfiúkat véd, mert néhány bíró, aki nem kedveli őt rosszfiúkat oszt ki neki. Ám ő nem szereti ezt a munkát, és azt tervezi, hogy visszavonul. Elhagyja a pályát. Csak arra vágyik, hogy végre legyen egy Ártatlan ügyfele.

Jó könyv, én nagyon élveztem. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése