2021. november 8., hétfő

A megunhatatlan étekünk

Már írtam többször, hogy vegaként is inkább a hagyományos konyha híve vagyok. A hagyományos és az egyszerű. És nem annyira szeretem az újításokat sem, ahogy a családom tagjai sem. Bár néha próbálkozok, de magamtól nehezen szánom rá magamat. Máshol megkóstolom, ha kijön rá a lépés és a lehetőség, és nem mondom, hogy nem csinálom meg néha, gondolván arra, hogy hátha a családom is bátor lesz. De nem. :) 
Ezért nem is kerül fel túl sok recept a blogomra, ezért maradtam csak amolyan mindenről írok és mindenbe belekapok egy kicsit. Inkább írok szívesebben arról, hogy mit olvastam, mit néztem, mi történt velünk, mint arról. hogy mi készül a konyhámban, mert az túlságosan egysíkú. De nagyon szeretek ilyen jellegű blogokat olvasni, és sokszor elhatározom, hogy megcsinálom azokat a fogásokat! 
 
Szeretem etetni, szívesen is főzök, de azért annyira nem vagyok jó szakács - bár remélem, hogy ez az idő múlásával változni fog, hogy magamtól kitaláljak dolgokat és főleg ételeket. A  megszokások embereként vagyok jelen a blogvilágban, ezért is gyűjtöm itt össze a család kedvenc ételeit, hogy ne kelljen újra keresnem őket, főleg meg ne kelljen improvizálnom. Abban nem vagyok jó! De irigylem azokat, akik igen.

Viszont ezt a receptet nagyon szeretem, és sokszor is készítem, mert a túrógombóc a családban az örök kedvenc. Én mondjuk ritkán eszem, pedig a túrót szeretem, de ritkán fogyasztok tejfölt, főleg cukorral, az pedig kell a mártáshoz. A gyerekeim kedvéért azonban sűrűn elkészítem.
Hozzávalók
1/2 kg túró
búzadara (ebből annyit teszek bele, amennyit felvesz, már ha használhatom ezt a kifejezést)
2 tojás
4 evőkanál liszt
2 evőkanál cukor
pici só (egy mokkáskanál a vízbe)

A hozzávalókat a só nélkül egy tálban jól összedolgozzuk, és gombócokat formálunk. Szoktam egy kicsit állni hagyni a hűtőben, hogy a búzadara életre keljen benne. :)
Ezután forró, lobogó vízben megfőzzük, akkor jók, ha feljönnek a víz tetejére. 
Azonnal vegyük ki ilyenkor őket, mert különben hamar szétfőnek. Végül cukrozott (ez elhagyható, de én így szeretem), pirított zsemlemorzsában meghempergetjük őket.

Jó étvágyat :)

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése