2023. augusztus 29., kedd

#152. Jane Austen: Büszkeség és Balítélet - sokadjára

Újra olvastam. Az örök kedvenc, amit sohasem unok meg. És amit már annyiszor olvastam és láttam filmen, hogy tudom kívülről. 

A múlt hétvégén hazautaztunk vonattal Férjjel, mert sajnos temetésre mentünk. Pénteken utaztunk, és vasárnap jöttünk vissza. Jelen pillanatban nem téma a MÁV, de az is megér egy külön bejegyzést! Mindenesetre egyik este a tévében a Büszkeség és Balítélet utolsó része ment, és hát persze, hogy ott ragadtam. Anyukám nézte, és én meg beültem, és mondtam előre a szöveget. A családom meg mosolygott rajtam. :)

És bár nekem régi kiadásban van meg, sohasem lehet megunni az olvasását. Már hangoskönyvben is meghallgattam. És bár nem ez a kedvenc könyvem Jane Austentől, hanem az Értelem és Érzelem, de persze köztudott, hogy ebben nagy szerepe van Colin Firthnek is, aki remek Mr. Darcy volt. Vagyis ő az örök Darcy! 

Tudom, hogy volt egy amerikai változat is, talán kétszer néztem meg, és mostanában terveztem, hogy újra fogom. De valahogy nehezen szánom rá magam, mert a BBC-s feldolgozások a legjobbak. Minden tekintetben.

Ez az én könyvem. Az én könyvem még sok-sok évvel ezelőtt egy antikváriumból származik. Nem vettem meg új kiadásban, mert ez is remek. Eléggé viseletes, mit ne mondjak!

 

ITT pedig egy jó kis beszélgetést (podcastet) hallgathattok meg. 

 Néhány jó kis idézet (a kedvenceim a könyvből):

A múltat el kell felejtenünk! Azelőtt talán nem szerettem őt annyira, mint most. De ilyen esetekben legnagyobb baj a jó emlékezőtehetség.

Egész életemben igyekeztem kikerülni azokat a gyöngeségeket, amelyek az értelmes embert is gyakran nevetségessé teszik. (...) De ami a büszkeséget illeti, azt igazán kiváló értelmű ember mindig féken tartja.

A legjobb és legbölcsebb embereket, sőt legjobb és legbölcsebb tetteiket is nevetségessé teheti az, aki abban találja életének célját, hogy mindenből tréfát űz.

Mondhatom, nincs nagyobb gyönyörűség az olvasásnál. Az ember mindent megun, de egy jó könyvet soha. Ha majd saját házam lesz, szerencsétlen lennék egy kitűnő könyvtár nélkül.

Van valami hitvány vonás mindabban a mesterkedésben, amelyhez a hölgyek néha lealacsonyodnak, hogy meghódítsanak egy férfit. Ami a ravaszsággal rokon, mindig megvetést érdemel.

stb.

És íme néhány magyar kiadású könyv - csak válogattam párat.


 Szóval, már sokszor mondtam, és nem győzöm hirdetni, hogy Jane Austen FOREVER! És újra olvasni mindig nagyon jó! Nagyon sok bölcsességet tartalmaznak a könyvei! Véleményem szerint nagyon okos, bölcs nő volt. Bármi, amit leírt, az elgondolkodtató és megszívlelendő. Kár, hogy leginkább csak a nők vannak oda érte. 

Bár, meg kell mondjam, Férj is kiválóan idézi a filmben szereplő mondatokat, mert nagyon sokszor megnézte velem. Amiért külön elnyerte rajongásomat! De én már csak egy javíthatatlan romantikus vagyok. Nem mintha meg akarnék javulni, csak mondom. :)

Ti hogy vagytok Austennel?

Fantasztikus!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése