2016. szeptember 29., csütörtök

A nagy ígéret 2.

"Ha engem szerettek, az én parancsolataimat megtartsátok." János 14:15


Egy másik érv az szokott lenni a szombattal kapcsolatban, vagy a nem-szombattal kapcsolatban, hogy nem mindegy, hogy melyik nap megyünk a templomba, vagy gyülekezetbe?
NEM MINDEGY? 

Erre csak az egyik főiskolai tanárom válasza jut az eszembe:
 "Ha mindegy, akkor miért nem lehet az, amit az Úr mond?"
Igen, az tény, hogy munkával nem lehet a mennybe jutni. Mármint az olyan munkával, ahol
valaki nagyon sokat dolgozik, teszi a dolgát, a feladatát, és úgy érzi, hogy csak ez létezik számára.
Nem lehet úgy bejutni a mennybe, hogy CSAK JÓT TESZEK az emberekkel, és a
JÓ CSELEKEDETEIM majd segítenek. Ez édes kevés!
Az egyetlen dolog, ami igaz Isten előtt, az Jézus vére, amely a mi vérünkért ontatott.
Hiszen ő az út, az igazság és az élet. Jézus az egyetlen út.
Ha hiszünk benne, ha van vele kapcsolatunk, ha fontos lesz az életünkben, akkor megmenthet minket attól,
hogy ne éljünk örökké. Azonban a kegyelem nem ad engedélyt arra, hogy megszegjük Isten törvényét.
Sokszor hallja az ember: ÉN JÓ EMBER VAGYOK, mert nem lopok, nem ártok másoknak, nem ölök,
nem veszem el más házastársát... és ez mind igaz is. Sok ember betartja ezeket a szabályokat,
mert TUDJA, hogy ezek szabályok. Ez a Máté 7,12 elv, amit Zsófia nagyon szeret, sokszor emlegeti.
A Fürkész tábor alapigéje is volt. :)

Szeretjük Istent. Ezért járunk közösségbe, ezért fontos számunkra a hit, a közösség.
Mert örökké szeretnénk élni. Mert szeretnénk örökké az Atyával lenni.
De most is azt gondolom, hogy a kegyelem nem elég. Egyszer valaki azt mondta nekem, hogy mivel ő hívő
és templomba jár, predesztinálva van arra, hogy örök élete legyen. Tényleg hívő és tényleg jár templomba
minden héten, de ugye ezt ti is tudjátok, hogy kevés?
Én hiszek abban is, hogy a Törvény betartása is nagyon fontos.
A kettő, ti. a KEGYELEM ÉS A TÖRVÉNY csak együtt működik!
És ha én szeretem Istent, akkor megtartom az ő parancsolatait.
Ezt mondja a Biblia:

"Ha megtartóztatod szombaton lábadat, és nem űzöd kedvtelésedet szent napomon, 
és a szombatot  gyönyörűségnek hívod, az Úr szent és dicsőséges napjának, 
és megszenteled azt, dolgaidat nem tevén, foglalkozást sem találván, hamis beszédet sem szólván:
Akkor gyönyörűséged lesz az Úrban; és én hordozlak a föld magaslatain, 
és azt művelem, hogy Jákóbnak, atyádnak örökségével élj; mert az Úr szája szólt."
(Ézsaiás 58,13-14)

Egy másik érv, hogy az emberek úgy próbálják igazolni a NEM SZOMBATOT, hogy Jézus meghalt
a kereszten, és vasárnap támadt fel. Ezzel megváltoztatta a törvényt. De nem ez történt.
Amikor Jézus meghalt a kereszten, ő a ceremoniális törvényeket változtatta meg, mint a hibátlan bárány feláldozása. Az ószövetségi időkben ez az áldozat mutatott Jézusra.
Miután Jézus meghalt a mi bűneinkért, már nem szükséges, hogy áldozati bárány.  
Itt olvashattok egy jó írást erről.
Isten SZENT törvénye a Tízparancsolat mindig volt és mindig lesz.
Isten SZENT törvénye soha nem változik.

Emlékeztek, hol olvashatunk erről először a Bibliában?
"És csinált az Úr Isten Ádámnak és az ő feleségének bőr ruhákat, és felöltözte őket." (I. Mózes 3,21)
Már itt előre mutatott, ez a tett, a cselekedet a bárányáldozatra. És sokáig, az ószövetségi időkben áldozatot kellett bemutatnia Izrael népének, amely szintén előre mutatott Jézusra.

 A Biblia azt mondja:
  • Ne gondoljátok, hogy jöttem a törvénynek vagy a prófétáknak eltörlésére. Nem jöttem, hogy eltöröljem, hanem inkább, hogy betöltsem. MÁTÉ 5,17
  • Könnyebb pedig a mennynek és a földnek elmúlni, hogy nem a törvényből egy pontocskának elesni. LUKÁCS 16,17
  • A törvényt tehát hiábavalóvá tesszük-é a hit által? Távol legyen! Sőt inkább a törvényt megerősítjük. RÓMA 3,31
  •  Mert én, az Úr, meg nem változom..." MALAKIÁS 3,6
A nagy kérdés az volt számomra, hogy vajon Isten valóban meggondolta magát a szombattal kapcsolatban? Ha igen, akkor az utolsó ige semmit sem ér, és ha egy ige nem ér, nem ér a többi sem. 
De én nem ilyennek ismertem meg Istent.

A gyerekeknek el szoktam mondani egy példát.
Mondjuk autóval haladunk, és gyorsan megyünk. Átlépjük a sebességhatárt. Megállít a rendőr.
Te tudod, hogy rosszat tettél, tudod, hogy gyorsan mentél. Bocsánatot kérsz a rendőrtől, elmondod, hogy nagyon sajnálod. A rendőr, mivel rendes, megbocsát. Nem büntet meg, hanem megkér, hogy ne menj többet gyorsan. 
Legközelebb is elindulsz, és azt gondolod, hogy mehetek egy kicsit gyorsabban az előző alkalommal is megúsztad. Be fogod-e tartani a sebességhatárt? Vagy abban reménykedsz, hogy egy ilyen rendes rendőrrel találkozol újra? 
Megszegted a törvényt, de a rendőr megbocsátott.
A törvény még mindig ott van, és mi mindig megszegjük a törvényt. Jézus is megbocsát. 
De ahogy a rendőri helyzettel sem helyes visszaélni, úgy az istenivel sem.

Szerintem fontos dolog megtartani Isten szabályait, törvényeit a legjobb tudásunk szerint. Isten nem félelmetes és nem diktátor. Csak az emberek gondolják annak. Ha az lenne, Jézus nem halt volna meg értem, értük. Az én részem az, hogy vagy elfogadom vagy nem. 
Minden rajtunk múlik.
Az én döntésem az IGEN ÉS A NEM.
Az én döntésem, hogy Istent választom, vagy inkább azt, hogy nem hiszek benne. És Ő nem erőlteti ránk magát, hanem engedi, hogy mi döntsünk. Ő csak javasol, segít, irányít, támogat. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése