2017. március 25., szombat

Kedvencem a túrós béles

Már olyan régen szerettem volna túrós batyut enni, vettem is egy csomag túrót, de csak halogattam, halogattam az időt, de ma már megcsináltam, mert ez a kedvencem.
Kicsit megpirult a teteje, de mi így szeretjük :)

Szombatra sütöttem. Mindig szombatra sütök, mert máskor nincs időm rá. Úgy volt, hogy vendégségbe megyünk egy kedves, baráti házaspárhoz, de nekik is lebetegedtek a gyerekeik, így ránk marad ennek a sütinek az elpusztítása, de vállalom!!!

Nagyon ritkán sütök. Mivel én alapvetően ritkán eszem állati termékeket, ritkán is sütök ilyesmit. Próbálom kihagyni az étkezésemből a sajtot, a tejfölt, a tojást (sült és rántotta formájában), joghurtot egyáltalán nem eszem, nem is jutnak az eszembe. Nem vagyok vegán, mert azért eszek ilyesmit, csak nagyon ritkán. De inkább a vegán felé hajlok, mint nem... :)
Viszont az egyetlen állati termék, amit nagyon szeretek, és amiről nehezen mondok le, az a túró. Nagyon szeretem. És mivel tudom, hogy nagy hatással van rám, ezért ritkán is veszek, mert akkor megsütök egy tepsi túrós sütit, és egyedül, - talán egy kis segítséggel - megeszem. Így jobb is, ha csak ritkán sütök.

egy egész tepsi finomság
közelről is jól néz ki

TÉSZTA: 300 ml tej (növényi is lehet), 5 g só, 100 g vaj, 60 g porcukor, 1 tojás, 30 g élesztő, 600 g rétesliszt (Ritkán használok réteslisztet, bár a nagymamám emlékeim szerint mindig mindent azzal készített. De ehhez a sütihez ez kell. Persze az is tény, hogy mivel igyekszem a fehér lisztet ritkítani az életünkben, vegyesen szoktam, teljesőrlésűvel, ahogy ez is készült.)
TÖLTELÉK: 400 g túró, 16 g búzadara, 12 g vaníliás cukor, 45 g cukor, 1 citrom héja
KENÉSHEZ: tojás

MENETE:
1. Elkészíteni a tésztát, azaz összegyúrni mindent, és a duplájára keleszteni.
2. Elkészíteni a túrótölteléket.
3. Kinyújtani a tésztát és négyzetekre vágni. (Én szemre szoktam. Megy az, mert ha valakinek nekem nagyon rossz a szemmértékem, de elég jól szoktak sikerülni.)
4. Bele a túrós tölteléket.
5. Hajtogatom, és egymás mellé teszem a tepsiben
6. Sütöm, 180 fokon, kb. 30-35 percig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése