2017. március 8., szerda

Fáradtság és bátorítás

Ma nagyon elfáradtam hittan órán. A nyolcadikos lányokkal  sok a gond, ráadásul a beszélgetések nem mindig építő jellegűek.
Mai tanulságos beszélgetés:
Én: ... (éppen egy bibliai történetről beszélek)
Lány 1 (odasúgja a másiknak) Szerinted ezek megtörténtek, vagy mese?
Lány 2. Megtörténtek. (Lány 2 a legjobban gondolkodó és véleményt formáló az órán.)
Lány 3. (lázadó, nagyszájú, ellenséges természetű, de egyébként nagyon értelmes) Mese? Te hülye vagy? Ez hittan óra?
Én: Miért gondolod, hogy mese?
Lány 1: Nem tudom, de annak tűnik.
Én: Te választottad a hittant, te szerettél volna ide járni. Szerinted minden mese?
Lány 1: Aha.
Lány 2: Pedig teljesen jó fej az Isten. Sok jót tett. Pl. megteremtett téged és szép dolgokat.
Én: Miért, szerinted a majmoktól származunk?
Lány 1: Igen, az logikusabb. Nehogy már 2 embertől legyen a föld tele emberekkel...
Lány 3: Hülye vagy! (ez a kedvenc mondása, vagy nem tudom) Istennek van hatalma arra, hogy tele legyen a Föld!
Lány 1: Akkor is hülyeség. A majom jobb.
ÉN: Akkor miért nem fejlődik ki most is a majomból ember? Nem kellene születniük a gyerekeknek, hanem várni néhány évszázadot, ezredet... millió évet, és minden majomból ember lesz...
Lány 2. A majom nem is él addig! Meg a majom az majom. Az ember meg ember.
Lány 3: Hagyja már! Ez hülye! Nem érti az egészet. Isten így találta ki és kész.

:)
És még ezután jön a folytatás...

nem érdekel Szeretem az idézeteket. Régebben, amikor még tinédzser voltam, és sok újságot megvettem, tudjátok, mint az Ifjúsági Magazin, meg tudom is én már milyen újságok voltak, és volt benne egy-egy jó mondat, (de bárhol, ahol találtam) kivágtam, és gyűjtögettem.
Aztán, amikor a gépíró iskolába jártam, a matek füzetemre ragasztottam őket, azzal a célzattal, hogy matek órán is ezekről gondolkozzak (inkább), mint a számolás mélységeibe jussak el.
Ma már nem gyűjtöm az idézeteket, de ha találok valamit, ami tetszik, azt szívesen megosztom, vagy felteszem a blogomra.
Ez is egy ilyen mondat.

Mindez persze nem teljesen igaz, mert nekem fontos, hogy mit gondolnak mások arról, amit csinálok, hogy hogyan végzem a munkámat, ilyesmi. Csak jó lenne, ha kicsit ilyen lehetnék.

Azért az érdekel, hogy hogy alakul majd ezeknek a lányoknak a sorsa, élete, és hogy mit tudok átadni abból, ami nekem fontos. Remélem, hogy egy kicsit igen. És ha most még lázadnak és utálnak mindent, talán egyszer mégis Isten mellett döntenek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése