2018. május 11., péntek

Kakaós csiga

Leginkább a kisfiam rajongásának tárgya.

Senki nem fogyasztja olyan lelkesen, mint ő. Nincs az a kakaós és csokis csiga, amit ő ne tudna megenni. :) És bár én nagy vagyok nagy kakaós csiga rajongó, jobban szeretem a muffinokat és a kevert sütiket, meg az egyszerű, gyorsan elkészíthető kekszeket, azért ezt én is finomnak tartom.

Régebben többször sütöttem már kakaós csigát, de aztán már régóta nem. Mondhatnám azt, hogy nem tudom miért, de tudom. Nincs rá időm. De tényleg. Rohanós napjaim vannak, és bár így is többet sütök, mint amire időm van, így sem érem utol magam. Semmiben.
Többféle kakaós csiga receptet kipróbáltam már, volt persze, de most ez bejött nekem. A kelt tészták egyébként is sokkal finomabbak, mint a leveles tésztából készült társai. Lelkesedem a kelt tésztákért. Szívesen is készítem őket.


Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 2* 5 dkg olvasztott margarin
  • 1 dl kefir
  • 4 ek. cukor
  • fél kocka élesztő
  • víz
  • kakaópor + cukor a tetejére (Én sokkal jobban szeretem a karobot, de a kakaós csigákhoz a kakaót használom.)
Elkészítés:
  1. Az élesztőt langyos cukor vízben felfuttatom.
  2. Kimérem a lisztet, összekeverem a sóval és 2 evőkanál cukorral. Hozzáadom az olvasztott margarint  a kefirt és a felfuttatott élesztőt. Összedolgozom, majd a duplájára kelesztem.
  3. A megkent tésztát kinyújtom. A tetejét megszórom cukorral és kakaóporral. Majd a maradék olvasztott margarint rácsurgatom a tetejére.
  4. A tésztát feltekerem és kb. 1 cm-es csíkokra szeletelem. A szilikonlappal bélelt tepsiben egymás mellé helyezem őket. A tetejüket megszórom még egy kis cukorral. Majd megsütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése