2018. május 25., péntek

Banános-csokis muffin

Nagy muffinos vagyok. Én. A család többi is szereti, de mindenki mást és másfajtát. Ó, nekem mindegy :)
Megsütni is szeretem, mert nagyon gyors és hamar kész és gyorsan meg lehet enni.
Ráadásul volt itthon egy halom banán, amit a gyerekeim már egy ideje nem esznek. Még Nimródom sem. Nála ez elég rapszodikus.  Ha rákattan a banánra, akkor minden nap eszik, ha meg nem, akkor hetekig semmi. De azért ez nagyon finom.


A muffin az egyik legegyszerűbben elkészíthető süteményféle. A legnagyszerűbb benne, hogy mindenki ízlésének megfelelően formálhatja.
Van egy alaprecept, ami magában is nagyon finom, de én most felturbóztam.

Alaprecept:
3 bögre finomliszt, 5 teáskanál sütőpor, 1 teáskanál só, 1 evőkanál cukor, 50 g vaj, 3 lágyan felvert tojás, 1,5 bögre tej
(Itt szeretném megjegyezni, mint szolgálati közleményt, hogy mi nem, vagy alig használunk tejet. Mindig van itthon, mert ugye van macskánk és kutyánk, aki szereti. Inni ritkán isszuk, a gyerekeimet is igyekszem távol tartani tőle, ami az utóbbi időben elég jól sikerült :), de vannak sütemények, amikbe - ha sietek -, sima tejet használok. Persze megcsináltam őket növényi tejjel is, úgy is finom. És ajánlani is tudom, mert nem túl bonyolult elkészíteni.)

1. A lisztet, sütőport, valamint a sót szitáld össze egy edénybe, majd keverd hozzá a cukrot. Ujjaddal fúrj egy lyukat a keverék közepébe.
2. Olvaszd meg a vajat, a tojásokat pedig lágyan verd fel. A vajat s a tojást öntsd a lisztes keverék közepébe, s keverd össze az alapanyagokat.
3. A masszát kanalazd a kivajazott, mély formák 3/4-ig, majd süsd 200 oC-on 15 percig, vagy tűpróbáig.

Én annyival turbóztam fel, hogy beletettem a banánt a tésztájába, meg csokit is, ami mindig van itthon :), és belekevertem a tésztába. Az a nagy igazság, hogy nem rontotta el. Sőt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése