2018. május 8., kedd

Spárgakrém-leves

Amikor Kata baba a pocakomban lakott, nagyon kívántam a spárgát. 
Anyukám sokszor meg is csinálta nekem, ami nagyon jó volt. 
Azután sokáig semmiféle pozitív érzést nem éreztem irányába, de most úgy gondoltam, hogy üsse kavics, készítek egy krémlevest!
Ez azért nagy dolog, mert nálunk nem annyira népszerű az ilyenfajta leves. A gyerekek megeszik az oviban, de mi felnőttek nem szeretjük. Még akkor sem, ha a krémleves egyrészt változatosan elkészíthető, és mivel zöldségből készül, rostokban, vitaminokban és ásványi anyagokban igen gazdag, és az íze és illata is igen ínycsiklandó.
Ráadásul, mert pürésítve van, gyorsan és könnyen emészthető.

Így gondoltam, ha krémleves, csak egyet választhatok: SPÁRGA!
És íme:


Hozzávalók:
spárga, víz, só, őrölt bors, tejföl, petrezselyem, 1 db krumpli/burgonya

Spárgából tettem bele zöldet is és fehéret is, de azt hiszem a fehéret legközelebb kihagyom, mert nem nyerte meg a tetszésemet. 
Azért nem írtam mennyiséget, mert itt tényleg az ízlés szerinti elv működik. Nekem pl. tejföl nem volt itthon, tejet öntöttem bele.

Elkészítés
A spárgák fás aljából kb. 2 cm-t levágtam, majd hámozóval meghámoztam és megmostam. A zölddel még ezt sem kellett megtenni Felvagdaltam, kevés vizet önöttem rá (éppenhogy elfedte), sóztam, majd  kb. 20-25 perc alatt puhára pároltam. Hozzáadtam a burgonyát is.
Amikor elkészült hozzáadtam egy-két kanál tejfölt (én jelen esetben tejet), egy kevés őrölt borsot (kicsit megcsúszott), majd kézi mixerrel pürésítettem. Végül beleszórtam a petrezselymet. Azzal is még pürésítettem. 

Sosem sűrítem olajos-lisztes rántással, még csak habarás se kerül bele, mivel a mixelés után épp elég pépessé válik, így sűrítés nélkül is tökéletesen megállja a helyét. 
Spárgából most főztem először, igencsak ízletes lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése