2019. május 10., péntek

Könyvajánló - John Grisham: Szürkehegy

Tegnap fejeztem be ezt a könyvet. Nagyon tetszett.
De mint már sokszor írtam róla, nagy Grisham-rajongó vagyok. Magával ragad a világ, amiben él, ahogy gondolkodik, és egy cseppet sem unalmasak a regényei. Én, aki semmit sem értek a jogi nyelvezethez, mindig is rosszul voltam és vagyok, amikor egy hivatalos levél jön, és értelmezni kell, Grisham könyveinél ezt nem érzem. Teljesen jól elmagyarázza mi miért történik, minek mi a következménye és ébren tart. Tényleg nem tudtam letenni. Mindig kerestem az alkalmat és a lehetőséget, hogy olvashassam.
Szeretem, hogy a hősei mindig valahonnan felülről jönnek (nagy cégektől, akik sokat keresnek), aztán az életük új fordulatot vesz, és részesei lesznek az emberek megmentésének. A kisemberekének.

Ezt a könyvet azért is olvastam, mert bányászokról szól. Tudjátok, az én Férjem bányában dolgozott sokáig, és kíváncsi voltam, mennyire hasonlítanak az itthoni és az amerikai "állapotok". Tetszik az is, hogy "kisemberek" mindennapi életébe, küzdelmeibe tekinthetek be, aki én is lehetnék, akinek egyszer lehetnek nehézségei... Mindenesetre magával ragadó stílusa van. Nagyon szeretem.

A képet egy reggeli közben készítettem. :)
A könyvről:
Samantha karrierje ígéretesen startol a jó hírű Wall Street-i ügyvédi irodánál, ám a 2008-as válság egy csapásra elhomályosítja a szép jövőre nyíló kilátásait. A fiatal jogász lányt egyszerűen kirúgják, és mivel kevés a remény, hogy egyhamar szakmai sikerekre számíthat, hirtelen elhatározásból elszegődik egy isten háta mögötti kis település jogsegélyszolgálatára. A Brady nevű falu 500 kilométeres távolságra, időben 100 évre fekszik Manhattantől az Appalach-hegység bányavidékének kellős közepén, de Samantha legalább igazi gondokkal küszködő, valóságos embereken segíthet. Mielőtt azonban elsajátíthatná a tárgyalótermi fogásokat, máris a mély vízben találja magát. A szénporos városka ugyanis nem olyan békés, amilyennek gondolná. Brady régi titkokat rejteget, a helyiek között sérelmekkel teli ellentmondások feszülnek, a bányaipar pedig nem kímél se embert, se hegyet, se törvényt, se szabályokat. Samantha hamarosan olyan peres ügybe keveredik ebben a kegyetlen és komor világban, amely halálos fenyegetést jelent számára.

John Grisham élő legenda a jogi thriller műfajában. Képes lenyűgözni új, és még mindig képes meglepni régi rajongóit.
Engem ismét sikerült!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése