2019. október 17., csütörtök

Pozitív kihívás - 7. nap

Te szeretsz aludni?
Én azok közé tartozom, akik sajnálják rá az időt, mert annyi minden más van, amit lehetne csinálni. :)
Alapvetően nincs nagy alvásigényem, sohasem volt. Mindig későn feküdtem, és képes voltam 5-6 óra alatt kipihenni magam. Most is így van ez. Korán kelek most is, és bár nem tagadom, amikor a harmadik gyerekem megszületett, kicsit elfáradtam, így néha-néha lefeküdtem délben vele aludni. Igaz, ez azzal járt, hogy aztán éjszaka nem sikerült aludnom. Ha korán fekszem le (pl. 10 óra), akkor meg 3-kor kelek arra, hogy nem tudok aludni, és csak nézegetek. 
Sokan irigyelnek ezért, mások sajnálnak. De nem kell. :)
Én ezt szeretem. Na például ez az oka annak, hogy van időm sokat olvasni!!
Amikor már mindenki alszik és csend honol a házban, akkor én szépen a kis lámpám fényénél olvasok és olvasok és olvasok.

Persze, tudom, hogy az alvás rendkívül fontos tényező az életünkben és a hangulatunkban is. Magamról tudom, hogy ha csak 3-4 órát alszom, akkor nagyon undok tudok lenni, ez még nekem is kevés. 
Azok az emberek, akik nem alszanak eleget, kemények, ingerlékenyek és leereszkedőek lehetnek. Dolgoztam én is olyan emberrel, aki 3-4 órát aludt, mert úgy érezte, hogy neki mindenhol helyt kell állnia, és ráadásul még munkamániás volt. Sajnos a családomban is van olyan, aki évek óta keveset alszik, és tudom, hogy nem tesz jót neki. Én azért hétvégéken, ha tudom és lehetőség van rá, akkor kialszom a 8 órát, de ez ritkán van, mint ahogy az is, hogy szombat délutánonként, ha nem megyünk sehova (barátokhoz, kirándulni stb.), akkor Férjjel mi délutáni alvást alkalmazunk. A gyerekek már nem, ők csendben vannak. :)

Persze tudom, hogy az alvás elengedhetetlen feltétele a jó fizikai és mentális egészségnek. Jobban tud az ember gondolkodni, ha kipihent és kevésbé borul ki. 
Ezért a mostani kihívás a következő: FEKÜDJ LE 2 ÓRÁVAL KORÁBBAN, MINT ÁLTALÁBAN!!
Egy anya azt mondja ilyenkor, hogy nem tudja megoldani, de higgyétek el, tapasztalatból mondom, hogy igen! A gyerekeket 8 és fél 9 között letesszük aludni, és utána még egy kicsit beszélgetünk, vagy előkészítek ezt-azt másnapra, de ha nagyon fáradt vagyok, 10-kor simán elalszom az éjfél helyett.
Higgyétek el, hogy az ébredéssel sem lesz gond. Én általában fél 6-kor kelek az ágyból, de mivel Férj fél 5-kor kel, legtöbbször vele ébredek. Persze, nem kell kikísérnem és vigyáznom rá addig, amíg elindul, ő az a típusú Férj, aki önellátó.
Azt is észrevettem magamon, hogy ha korábban fekszem és korábban kelek, akkor tudok reggelizni. Bár nem igazán vagyok reggelizős fajta. Leginkább csak a teámat vagy a fél liter vizemet iszom meg reggel, és kicsit később reggelizek. Amikor dolgoztam, ez jobban működött. 
Én egyébként azért kelek korán, hogy rákészüljek a napra. Ilyenkor csak beülök a fotelbe, kitöltöm a teámat, és nem csinálok semmi látványosat. Olvasok, pihentetem az agyam, ha esetleg olyan van, akkor gyorsan összeütök valami ebédet a gyerekeknek. Már ami egy fél óra alatt kész lehet. :)
Szóval tudom, hogy ez a kihívás nehéz az olyanoknak, mint én, aki éjszakai bagoly, de higgyétek el, megéri!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése