2016. február 16., kedd

Házimunka á la én...

Ha őszinte akarok lenni, akkor azt kell mondjam, hogy a házi munkával elég hadilábon állok. Mármint persze, csinálom, meg végzem, de valahogy nincs látszatja.
Persze, tudom, van 3 gyerekem, és ahogy szoktam viccesen mondani, "a fenekem többet van a levegőben, mint a fejem", mert állandóan hajolgatok és pakolgatok, és rakodok és rendezkedek és még sem látszik.
Én persze nem vagyok ilyen jókedvű, mint ez a hölgy itt.

                               
  • Vasalni nagyon szeretek. Az a kikapcsolódás nekem. Nem tudom, hogy miért alakult ez ki, de valahogy kikapcsol, amikor vasalhatok. Régebben, amikor még csak Zsófi volt egyedül vasalás közben Büszkeség és Balítéletet néztem, amit a kislányom is nagyon szeretett. Már nagyon régen nem láttam egyben ezt a filmet. Nem is tudom, hogy mikor lesz időm újra megnézni, úgyhogy felkerül a Bakancslistára :)
  • Mosogatni utálok. De tényleg. Nincs mosogatógépem (Lehet, hogy ezt is fel kellene venni a Bakancslistára?), így sajnos sok idő eltelik vele. Legtöbbször akkor szoktam mosogatni, amikor alszik Kata, vagy reggel, amikor reggeliznek, de amikor főzök, akkor is elmosogatok egy-egy adagot. Nem szeretem, és ezen még nem sikerült változtatnom. De nincs más, meg kell csinálni!!!
  • Teregetni is szeretek, ahogyan mosni is. Remek dolog az automata mosógép. Nálunk szinte mindig megy és működik. Sokan vagyunk, és hamar piszkolódnak a ruhák, hiszen egy-egy pocsolya vagy fa- vagy falmászás minden nap belefér :) Ja, és a papucshasználatot sem ismerik a gyerekeim, pedig sokszor elmondom nekik egy nap :) De nagyon szeretem a száradó ruhák illatát.
  • Varrni meg nem tudok. Nem is tanultam meg, pedig a nagymamám varrónő volt, és mindig megígérte gyermekkoromban, hogy megtanít, de sosem jutottunk el ideáig :( Anyukám is nagyon szépen varr, mindig hímzett, varrt valamit, és mivel nagyon spórolós, mindig mindent megvarrt az ő apró szabályos kis technikájával. De nem szeretem. Ezt még a mosogatásnál is jobban utálom. Persze, ha nincs más, akkor hősiesen megvarrok egy-egy kilyukadt zoknit vagy nadrágot, de mivel gombfóbiám van (és higgyétek el, létezik ilyen!) azt nem vállalom. Azt mindig Férj végzi!
  • Takarítani is szeretek, de arra van a legkevesebb időm. Örökös harcban állok a pókokkal, mert mikor leszedem őket, akkor egy idő után kezdhetem elölről. A mindennapi feladatok beleférnek (porszívózás, felmosás, sepregetés, wc-fertőtlenítés), de én szeretek aprólékos lenni, még akkor is, ha nem mindenben jellemző rám. De ritkán fér bele az alaposabb munka. Be kell valljam, nem vagyok tökéletes feleség, anya és nő egy személyben, valami mindig nem teljes :) De Férj tud ezzel élni, és ezért nagyon cuki és nagyon szeretem :) Igazából furcsán hathat, de én szeretek csempét és ablakot pucolni, szeretem pakolgatni a dolgokat, lomtalanítani, (amire a legeslegkevesebb időm van), ruhákat válogatni és még sorolhatnám. De persze nem adom fel. Egyszer biztos be tudom osztani az időmet! - MONDJUK SZEPTEMBERTŐL! 
  • Mivel szinte minden nap főzök (kivéve szerdát, mert akkor anyósnál eszünk), ez is egy fárasztó rész. Szeretek főzni, bár az utóbbi időben nem volt hozzá energiám és kedvem. Nem is került fel sok új recept a blogomra ilyen téren. Minden héten egyszer elmegyek bevásárolni (de menütervem nem szokott lenni, mert Kata nagyban befolyásolja, hogy milyen ételre jut időm - erről később -), kétszer biztos kell kenyeret sütnöm, süteményekre igen ritkán van időm (leginkább pénteken szoktam, hogy legyen egy kis sütemény szombatra)
  • Mindig meglepődök azokon az anyukákon, akiknél mindig minden teljesen rendben van, minden tökéletes, mert nem tudom hogy csinálják. Nem értem, és kicsit irigylem is őket. Lehet, hogy én valamit nem jól csinálok? Nem lehet, hanem biztos! 
  • Mert még mindig nem fér bele, hogy végre (6 év után) kössek egy pulcsit, vagy kézműveskedjek nyugodtan....
 Úgyhogy nincs más hátra, mint egy haditerv! Kell egy haditerv! Ötlet valakinek????

2 megjegyzés:

  1. Hát tényleg nem egyszerű... A mosogatógép legalább akkora segítség mint a mosógép, szerintem vedd fel nyugodtan a bakancslistára..:)
    Nálam is az aprólékos takarítás marad el, mindig nagyja rend van, de én látom, hogy hol vagyok elmaradva. Most betegek voltunk, még mindig nagyon gyenge vagyok, de elhatároztam, hogy végig fogom takarítani a lakást, nagyon alaposan, mégpedig az 1 nap egy helyiség elvén. :) így egy jó hétbe fog telni, de már nagyon nagyon kell...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :) Hát igen.
      A betegség is egy ráadás, mi is 1,5 hónapja adjuk-vesszük a nyavalyákat, mint a piacon. Ilyenkor kinek van kedve még takarítani is pl.?
      De vasárnap délután rendet vágtam a gyerekszobában, már ez is nagy szám. Csak a képeket nem tudtam még feltölteni. De nem adom fel...
      Úgyhogy akkor szurkoljunk egymásnak! Hajrá mi!

      Törlés